Firar världsbokdagen med boktips

2017-04-23 17:15:00
Böcker
 
Celebrating World Book Day with book tips
 
 
 
Idag den 23 april är det världsboksdagen, och det tänkte jag vi kunde fira med lite hederliga boktips. I Spanien firar en tydligen Sankt Göran idag genom att ge bort en bok i gåva och få en ros tillbaka (källa: Wikipedia), vilket låter ypperligt fint. Så en digital gåva, i form av tolv böcker som fått fem stjärnor av mig i min goodread-app, kommer här:
 
 ♣ Maken: En förhållanderoman - Gun-Britt Sundström
 ♥ Hjärtdjur - Herta Müller
 ♦ Att föda ett barn - Kristina Sandberg
 ♠ Det är fortfarande ingen ordning på mina papper - Bodil Malmsten
 ♣ Korparna - Tomas Bannerhed
 ♥ Flyga drake - Khaled Hosseini
 ♦ Bockfesten - Mario Vargas Llosa
 ♠ Pojken i randig pyjamas - John Boyne
 ♣ Allt det där jag sa till dig var sant - Amanda Svensson
 ♥ Lyckan är en sällsam fågel - Anna Gavalda
 ♦ En halv gul sol - Chimamanda Ngozi Adichie
 ♠ Egenmäktigt förfarande - Lena Andersson
 
Min att-läsa-lista växer sig större för varje dag (är nu uppe i 300 böcker som jag inte har någon aning om när jag ska hinna läsa), men jag tar ändå gärna emot tips! Langa din bästa bok, alltså.
 
---
 
Today, the 23th of April, it's the World book day, so I thought we could celebrete this with some nice book tips. In Spain, the Saint George Day is celebrated today by they giving each other a book as a gift, and get a rose in return (reference: Wikipedia). I thought that sounded very neat, and hereby give you a digital gift in form of twelve books which I have given five stars in me goodread-app. See list above. And also, if you have five-stars-books you have read, please give me a tip! :)
 
 
 
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0