Måndag, vecka 14 (med murgröna)

2017-04-03 09:16:00
Veckorapport
 
Monday, week 14 (with ivy)
 
 
Min kropp har inte ställt om sig till sommartid än, så min inbyggda mat- och sovklocka är lite rubbad för tillfället. Kroppen vet inte riktigt när den ska bli hungrig, ska sova, eller vakna. Men det har i vart fall lett till att jag har fått sova ut den här helgen, vilket jag behövde. Har träningsvärk i kroppen efter att ha simmat och sprungit omkring i helgen. Hur det går med armhävningarna? Har låtit dem ligga lite på is ett tag pga varit sjuk och trött, men har försökt ta tag i det igen. Men 15 armhävningar är lite avskräckande faktiskt. Det är ju supermånga!
 
---
 
My body hasn't adapted to the summer time yet, so my inbuilt food- and sleep clock is out of balance for the moment. The body doesn't really know when I should be hungry, fall asleep, or wake up. This, however, has lead to me sleeping more hours than usually this week-end, which I really needed. I have sore muscles from swimmig and running around this week-end. How it goes with my push-ups? Well, I have had a paus from them since being sick (cold) and tired, but trying to get back to them. But 15 push-ups are a bit frightening. It's soooo many?!
 
 
 
 
Spontan-införskaffade en murgröna häromdagen när jag gick förbi en blomsteraffär. Nu står den på hyllan och får lagom med ljus, hoppas jag. Funderar på att införskaffa någon stor palm-liknande historia också. Har ju ändå takhöjden för det.
 
---
 
Spontaneously bought this ivy the other day when I passed a flower shop. I put it on the shelf, and hope it gets enough light. Also thinking about getting some kind of palm, or other grand plant.
 
 
 
 
Den här veckan ska jag fokusera på att plugga och försöka att inte komma ur fas med vad vi ska göra varje vecka. Känner mig friskare så ska försöka besöka friskis&svettis oftare. Tänkte denna vecka blogga om:
Sista dagen på vår Warszawa-resa
♠ Bastuhäng med bØf
♠ Kanske något från Tallinn
♠ God maträtter jag lagat det senaste
 
Ha en superfin vecka!
 
---
 
This week I will focus on study and not getting out of phase from the school works. Feel less sick, so will try to visit the gym more often. This week, I plan to blog about:
♠ Last day of our Warszawa-trip
♠ Spending time in the sauna with bØf
♠ Maybe something from Tallinn
♠ Tasty dishes I've been cooking lately
 
Have a lovely week!
 
 
Spara

Kommentarer
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Fint, det enda jag vet om gröna växter är ju mörkare blad desto mindre ljus behöver det

2017-04-03 @ 09:37:38
URL: http://madelein.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0