Pubrunda och vårskor

2017-04-09 09:00:59
Min Dag
 
Pub crawl and spring shoes
 
 
 
Torsdag läsvecka ett är det alltid pubrunda på Chalmers. Alla studentpubar håller alltså öppet. Denna gång hängde vi mest på IT:s pub, där det fanns karaoke och drinkar med koreanska namn. Jag och Hådd sjöng till Does your mother know, det var fint.
 
---
 
At Chalmers, it's always pub crawl at thursday, study week one. All of the student pubs are opened. This time, we mostly hang aroung at IT's pub, where there were karaoke, and drinks with korean names. Me and Hådd sang beuatiful (who am I kidding?) to Does your mother know with Abba. It was nice.
 
 
 
Annars hängde jag mest med Anton, och Tonny som ni ser. Och Ilma som inte kom med på bild. Drack goda mocktails med blåbärssoppa i. Tittade på folk som druckit en del, och var lite extra gulliga och kramiga.
 
---
 
Otherwise, I mostly hanged out with Anton, and Tonny, as you can see. And Ilma, who I didn't catch in a picture. Drank good mocktails (alcoholic free drinks) with blueberry soup in them. Watched drunk people being sweet and cuddlesome.
 
 
 
Sedan joinade Annie också! Då gick vi till KfKb:s pub och dansade som att vi ägde dansgolvet (vilket vi ibland gjorde pga vi var den enda som dansade, heh). Satt och pratade om saker som Ilma och Tonny ville hinna uppleva, och som vi ska försöka fixa någon gång. Annie kirrade en groupie. Och jag gick hem mycket senare än vad jag hade tänkt ...
 
---
 
Later, Annie joined us! Then we went to the pub of our student division (KfKb), where we danced as we owned the floor (which we sometimes did because no one else was dancing, heh). Sat down and talked about things Ilma and Tonny would like to discover/do before they travel back to Indonesia, and that we will try to fix some time. Annie made us took a groupie. And then I walked home much later than I had planned to ...
 
 
 
Förresten! Hade på mig mina vårskor för första gången detta år i torsdags. Har också börjat cykla till skolan (efter att ha fått fixa en punka på bakdäcket), och igår sprang jag utomhus för första gången i år. Helt klart jobbigare än att springa på ett löpband, men fantastiskt i solen. Nu bestämmer vi att det är vår, helt enkelt.
 
---
 
By the way! Wore my spring chose for the first time this year this Thursday. Have started to take my bike to school, and yesterday I ran outdoors for the first time this year. So much more heavier to run outdoors than indoors at a treadmile, but amazing running in the sun. Let's decide it's spring now.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0