Quinoasallad med quorn

2017-04-14 08:46:00
Mat och recept
 
Quinoa salad with quorn
 
 
Brukar inte köpa vegetariska "substitutprodukter" (som korv och "köttbullar"), utan tycker det är roligare/godare att laga rätter som är vegetariska från början. Men för någon vecka sedan var det specialpris på quorn, och eftersom deras produkter nyligen blivit glutenfria, tänkte jag varför inte? Den här salladen blev helt okej, men skulle nog inte haft så mycket vinäger i citronvinägretten. Annars supergott!
 
---
 
Usually, I don't buy products that are similar to "meat-products" (such as sausages or "meat balls"). Think it's more fun cooking dishes that are vegetarian from the beginning. However, one could buy quorn for "special price" at my grocery store the other week, and I though why not? This salad was totally okay, but think I would have less vineger in the lemon vinaigrett. Othwerwise, super good!
 
 
 
För ungefär en lunch och tre matlådor behövs:
- Quinoa för två pers (hade bara så mycket hemma, så tog extra mycket grönsaker bara)
- Buljong till quoinoan (läs bara på paketet så löser sig allt)
- Ett paket quorn
- En eller två klyftor vitlök (skulle tagit två om jag var du)
- Några nävar solroskärnor att rosta (gött att bara ha hemma om det blir över)
- Valfria frysta grönsaker (eller färska om det går) (jag hade: avokado, majs, ärter, och spenat)
 
- Ingredienser till vinägrett (googla något nice, i min hade jag vinäger, olivolja, citron, salt & peppar)
 
 
Rosta solroskärnorna i en torr, och ganska varm stekpanna (det går fort, så håll ögonen där!). Koka buljong till quinoan.
 
 
Stek sedan quornbitar tillsammans med riven vitlök. Framåt slutet av quinoans koktid: släng i de frysta grönsakerna och låt tina. Rör ihop vinägretten.
 
 
Rör ihop quinoan och quornbitarna till en sallad. Lägg upp på tallrik, ringla vinägrett och strö solroskärnorna över. Käka upp, bara. Inte svårare än så. : )
 
Spara
Spara
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0