Tisdag, vecka 17

2017-04-25 20:01:00
Veckorapport
 
Tuesday, week 17
 
 
 
Har varit så himla tröst det senaste, fast inte trött som att jag somnar, utan trött som seg i skallen. Orkar inte alltid vara trevlig, hänger inte alltid riktigt med när folk pratar med mig (idag när Annie frågade hur det hade gått i en kurs tog det nog flera minuter innan jag ens fattade vad hon pratade om ... Ja, ni ser ju), nyser ibland och tycker det är för kallt för att springa utomhus och mitt kort på simhuset är slut. Skyller på pollen, och att jag måste laga min cykel och kan därför inte piggna till på vägen till skolan.
 
---
 
Have been so tired lately, but not tired as in needing sleep but just thinking slowly. Don't always have energy to be social and polite, don't always follow when people are talking to me (today when Annie asked for the grade in a finished course, it took minutes before I even understood what she was talking about ... Yes, you see how it is), sneeze sometime and think it's too cold to run outdoors and my period card at the public pool have ended. Blame pollen, and that I have to fix my bike and can thereby not get alert on my way to school.
 
 
 
Så den här veckan ska jag ändå försöka blogga om: sista Tallinn-delen, en god vårrisotto, växter och så, och kanske någon trevlig låt jag upptäckt. Och såklart min påsk! Nu ska jag se et avsnitt av Bosch (är lite ambivalent, gillar det inte riktigt, men vill veeetaaaa saker och ting som uppstår, lite samma relation jag har till Pretty Little Liers), och käka upp min kubanska gryta (typ det godaste jag ätit på hela veckan!). Puss och hej. Ha en bra vecka.
 
---
 
So this week I will try to make blog posts about: last part from the Tallinn trip, a nice spring risotto, plants and so, and maybe some nice I discovered. And of course my Easter! Now, I will watch another episode of the TV-serie Bosch (feel a little bit ambivalence, don't really like it that much, but want to knooooow things that arise during the episodes, almost the same relation I have to Pretty Little Liers), and eat my Cuban stew (which might be the tastiest dish I've eaten all week!). Kiss and good-bye. Have a nice week.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0