Måndag, vecka 32

2017-08-07 09:32:25
Veckorapport
 
Monday, week 32
 
 
 
Halli hallå, ja. Mötte den här solnedgången förra måndagen när jag cyklade hem från jobbet. M-a-g-i-s-k-t, visst? Så stannade cykeln och fotograferade. Det är ofta såhär vackert när jag cyklar hem efter kvällspassen, även de mörka molnen gör sig vackra.
 
---
 
Hello hello. Saw this sunset last Monday when i bicycled home from work. M-a-g-i-c-al, right? So I stopped my bike to take a photo. It's often this beautiful in the evning nowadays, even the dark clouds are beautiful somehow.
 
 
 
Den här veckan har jag såklart mer att visa från Kroatien, och tänkt göra inlägg om mina mest spelade spellistor, tv-serier jag har sett under sommaren, kanske någon bok, och filmer jag har sett eller vill se (har inte bestämt mig än). Det blir mycket kultur den här veckan, alltså. Men jag jobbade och pluggade bara hela förra veckan, förutom en kväll när jag gick och såg Baby Driver med ett bØf-gäng.
 
---
 
This week, I of course have more to show from Croatia, and planned to make posts about my most played playlists, tv-shows I have watched during the summer, maybe a book, and films I have seen or want to see (haven't decided yet). So there will be a lot of culture this week. But mainly because I only worked and studyied last week, except for one evening when I watched Baby Driver with a couple of friends.
 
 
 
Men idag är jag ledig! Efter att ha jobbat varje dag förra veckan. Pluggar till en omtenta, lyssnar på Brenda Halloway (har bland annat en hang-up på hennes Every little bit hurts), och ska ta tag i att plocka vinbär och ärter. Gillar för övrigt att selfien förmedlar att det skulle kunna vara första gången jag tar kort och inte riktigt vet hur jag ska posera. Annars ser jag framemot WOW den här veckan. Jag ska skaffa en endagsbiljett eftersom jag bara är ledig en av dagarna. Det ska bli så himla trevligt. Hoppas ni får en go vecka 32.
 
---
 
But today I'm free from work! After have been working every day last week. Am studying for a re-exam, listening to Brenda Halloway (have a hang-up on her Every little bit hurts), and will find time to pick black currants and peas from the garden. By the way, I kind of like that the selfie is transmitting it's the first time ever I'm taking a picture and am not quite sure how to pose. Otherwise, for this week I'm looking forward to Way Out West (a festival). I will get a one-day-ticket, since I'm working the other days. It will be splendid! Hope you have a nice week.
 
 

Kommentarer
Postat av: NORRSKEN EMMA

ha en fin dag!

Svar: Tack, detsamma! :)
ElinHaraldsson

2017-08-07 @ 09:43:28
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0