Andra advent med julbak, och snöväder

2017-12-20 22:02:00
Min Dag
 
Second of Advent with Chrstmas baking, and snow weather
 
 
 
 
Andra advent vaknade jag upp till doften av pepparkakor. Mamma var redan igång och bakade för fullt. Gott till frukost!
 
---
 
At the eecond of Advent, I woke up to the smell of ginger breads. My mum was already up and baking. Nice with fredshly baked ginger breads for breakfast!
 
 
 
Klappade katter. Till exempel Ester.
 
---
 
Petted cats. Such as Ester.
 
 
 
Löste korsord i Två dagar, och när jag tittade upp föll snön ner som aldrig förr. Fick lite extra julkänsla.
 
---
 
I solved crosswords, and when I looked up the snow was falling like never before. Got some extra Christmas feeling.
 
 
 
Min syster bakade lussekatter och tog upp spisen. Jag försökte schasha iväg henne så att jag kunde få baka mitt julgodis. Mina planer det här året var att göra saffranstryffel med apelsin, och jordnötskola. Veganska såklart.
 
---
 
My sister baked Lucia buns, and occupied the stove. I tried to make her share the space so I could make my Christmas sweets. For this year, I made saffron truffles with orange, and peanut butter cup. Vegan-style, of course.
 
 
 
Till middag käkade de andra julköttbullarna med potatisgratäng. Jag åt typ samma, fast mina göttbullar istället. Åh, de är så goda!
 
---
 
For dinner, the others had christmas meat balls with potato gratin. I almost had the same, but with the vegetarian balls insted. They are so tasty!
 
 
 
Framåt eftermiddagen blev det dags att ta hand om godiset som stått i kyla en stund, innan jag skulle ge mig av tillbaka till stan. De hade inte blivit tillräckligt fasta för att kunna rulla dem, så jag fick lösa det med knäckformar. De blev goda om någon undrar!
 
---
 
Towards the afternoon, I was in a hurry to take care of the sweets that had been in the cold for a while, before I had to leave for the city. The truffles hadn't got firm enough to create balls, so I had to solve it in another way. But they are tasty, if anyone is wondering!
 
 
 
Folk blev vandrade snögubbar och bussarna körde lite försiktigare än vanligt.
 
---
 
People turned into walking snowmen and the buses were driving a little bit more careful than usual.
 
 
 
Och jag levde i en iglo för några få dagar igen. Det var min andra advent!
 
---
 
And I was living in an igloo for a few days again. That was mine second of Advent!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0