Dan före dan, och dan före dopparedan

2017-12-23 10:05:08
Min Dag
 
The day before the day, and the day before Christmas
 
 
 
 
22 DECEMBER och jag städade lägenheten, diskade, tog hand om tvätten, såg till att elda lite på ljusen.
 
---
 
22th of DECEMBERand I cleaned my apartment, did the dishes, took care of my washed clothes.  
 
 
 
Slog in julklappar. Sedan tog jag mitt pick pack och gick ut i decembervädret.
 
---
 
Wrapped the Christmas gifts. Then, I took my things and went out to the weather of december.
 
 
 
Vandrade hem till Nalle och Janen. De hade bjudit hem mig, Gürra, Bagge, och Ellen på lite julmys. Käkade risgrynsgröt, drack Bagges starka vinglögg, och pratade om doktorander, Pepp, och att det här kanske var sista gången vi sågs innan 2018.
 
---
 
Walked over to Nalle and Janen. They had invited me, Gürra, Bagge, and Ellen for some before-Christmas-gathering. We ate rice pudding, drank Bagge's homemade & strong mulled wine, and talked about PhD:s, Pepp, and that it might be the last time that we saw eachother before the new year.  
 
 
 
Spelade Nalle & Janens nya tv-spel Overcooked. Så himla kul, skrattade så jag grät för att det gick så dåligt, haha.
 
---
 
Played Nalle & Janen's new video game Overcooked. So very fun! Laughed until i cried because we didn't went on well, haha.
 
 
 
Bagge, Nalle, och Janen. Som jag kramade hej då sedan för att hinna med en buss.
 
---
 
Bagge, Nalle, and Janen. Who I later hugged good bye since I had to catch a bus.
 
 
 
Tog en lite halvstressig hisselfie med all min packning. Hej hej. För övrigt kom det och satte sig en väldigt onykter man bredvid mig på bussen, som pratade väldigt mycket för sig själv och sa fuck you emellanåt. Tyckte det blev en aning för obehagligt, så gick av några busshållplatser tidigare.
 
---
 
Took a elevator selfie with all of my bagage. Hello hello. By the way, a very drunk man step on the bus at took the seat next to me. He spoke a lot to himself and said fuck you from time to time. Felt the situation to be uncomfortable, so step off the bus some bus stops before than I otherwise should have. 
 
 
 
Kom hem till landsbygden till slut. Elsa-Sara log på sin favoritstol och ville gärna bli klappad. Så himla trevligt välkomnande. Satt med när mamma och pappa slog in deras sista julklappar, och tittade på På spåret. Tror vi fick över 30 poäng på Duo-appen.
 
---
 
Finally, I arrived to the countryside. Elsa-Sara laid on her favorite chair and didn't say no to be petted. Such a nice welocoming! Sat next to my parents when they wrapped the last gifts, and then watched På spåret (quiz-tv-show). Think we got more than 30 points together.
 
 
 
23 DECEMBER och dan före dopparedan! Vi är uppe ganska tidigt för vi ska fira jul med mormor innan jag drar iväg till jobbet. Ska jobba några dagar här och där på äldreboendet nu kring julledigheten.
 
---
 
23th of DECEMBERand the day before Christmas! We woke up quite early since we will celebrate Christmas with my mothers mother today, before I have to get to my job. Will work some days at the retirement home these days around christmas and new year's eve. 
 
 
 
Så klapparna ligger under granen, och det dukas och fixas.
 
---
 
So the gifts are laying under the christmas tree, and tables are made and other things are being prepared.
 
 
 
Jag är tillbaka i mitt gamla rum. Katterna är lite förvirrade över att det är någon annan som sover på en av deras sovplatser igen. Men de får vänja sig i några dagar. Nåväl, nu ska jag ta hand om grönkålen. Må ni få en fin dag före julafton!
 
---
 
I'm back in my old room. The cats are a little bit confused that someone is sleeping at one of their sleeping places again. But they have to get used to it for some days. Oh well, it's time for me to take care of the kale. May you have an splendid day before Christmas!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0