Julbord och femkamp på Liseberg

2017-12-28 17:34:00
Min Dag
 
Christmas dinner and pentathlon at Liseberg
 
 
 
 
Måndagen innan julafton satt jag i fysikhuset och skrev på min halvtidsrapport. Hade tänkt att göra experiment, men hade glömt att celler behöver några dagar på sig att växa fast på glas. (Granen i fysikhuset är stor men ändå spartansk, jag gillar det.)
 
---
 
The monday before Christmas eve, I wrote at my interim report in the physics building. (Find the christmas tree there to abstemious even though it's size.) Had planned to perform experiments, but had forgot that cells need some days to attach to the surface in the petri dishes.
 
 
 
Runt klockan tre åkte jag och Kerstin till Liseberg. Mötte Sebastian på vagnen, det var trevligt. Vi gick runt i vinterlandskapet en stund. (Ber om ursäkt i förväg för alla suddiga bilder, vet inte om jag var extra skakis denna dag.)
 
---
 
Around three o'clock (pm), me and Kerstin went to Liseberg. Met Sebastian at the tram, which was nice. We walked around in the winter wonderland for a while. (Appologizes on beforehand for all the blurry pictures, don't know if I was extra shaky this day or something ...)
 
 
 
På verandan till Hamnkrogen drack vi glögg medan vi hade detta landskap som vy.
 
---
 
At Hamnkrogen's veranda, we drank mulled wine and had this landscape as a view.
 
 
 
Vi gick in i värmen och käkade julbord. Det fanns hyfsat mycket vegetariskt! Blev så glad. Käkade bland annat potatis, rödbetssallad (ingen överraskning, dock), pulled oumph, ägg, och ärter.
 
---
 
We went inside to eat Christmas dinner from a buffet. There were more vegetarian dishes than I could have hoped for, which is pretty nice. Ate, among others, potatoes, beetroot salad (no suprise, heh), pulled oumph, eggs, and peas.
 
 
 
Med vi menar jag förresten avdelningen där jag gör mitt exjobb, kemisk biologi. Min examinator Elin och handledare Emelie högg in på godisbordet. Jag hittade glutenfria pepparkakor och blev så himla glad.
 
---
 
With "we" I mean the division at Chalmers where I do my Master's thesis, chemical biology. My examinator Elin and my supervisor Emelie selected sweets at the tables of candy. I found glutenfree gingerbreads which made me delighted.
 
 
 
Vi blev indelade i lag och spelade femkamp. Jag var med Nima som ni ser på bilden, Kerstin, Tony, och David. Tror vi till sist kom på andra plats bland alla lag! Inte så illa pinkat.
 
---
 
We got divided into groups and played pentathlon. Nima (who you see shooting), Kerstin, Tony, and David were in my team. I think we ended up at second place.
 
 
 
Vi spelade på lyckohjul, men ingen vann något. Kikade på designmarknaden. Folk åkte hem. Till slut var det bara jag och My kvar. Jag köpte julklappar, vi pratade om vad en kan göra nu när vår utbildning snart är klar & julklappar, och tittade på ljusshowen klockan åtta.
 
---
 
We tried to find our luck at the spinning wheels, but no one won anything. Looked at the design market. People went home. Finally, it was only me and My left. I bought Christmas gifts, we talked about what to do after our education has finished & christmas gifts, and looked at the light show at eight o'clock.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0