Julklappar - vad jag gav och vad jag fick

2017-12-30 20:35:00
Konsumtion
 
Christmas gifts - what I gave and what I got
 
 
 
 
Jag har inte så många att ge julklappar till (tycker det är skönt, tycker julklappar kan bli så hetsiga och köp-köp-köp:iga), men ger till min familj, mormor, och en person i min pappas släkt (vi kör secret santa varje år). Mina päron fick teaterbesök, mormor skänkte vi pengar till stadsmissionen, och min kusin fick olivolja & salt & fikonmarmelad. Min syster fick bland annat den här burken, som jag köpte på Myrorna och sedan fyllde med ingredienser till proteinbars (som hon kan äta efter träningspass tänker jag).
 
---
 
I don't give Christmas gifts to so many people (which I think is quite nice, since I find it hasty and buy-buy-this:y), but give to my family members, my mother's mother, and one of my relatives at my father's side (we have secret santa every year). From me, my folks got visit at a theatre, and for my grandmother we donated money to an organisation, and my cousin got olive oil and other nice food stuff. I gave my sister this jar, which I bought at a second hand and filled with ingredients for protein bars.
 
 
 
Till mina syskon kände jag för att vara lite kreativ, och försökte hitta saker som gick att passa in i deras namn. Ni fattar från bilden. Ibland fick jag leka lite med ord också, köpte t ex whiskey glas till min bror men vet ej om det var kristallglas. Det var kul hursomhelst.
 
---
 
For my siblings, I wanted to be kind of creative this year. I tried to buy things which I could fit into their names. Sometimes I had to play around with words, for example, I bought whiskey glasses for my brother but have no idea if they are made in crystal ( = kristallglas in Swedish). It was funny anyway.
 
 
 
Men över till vad jag fick! Skickade en detta-önskar-jag-mig-lista till familjen och fick i princip allt på den. (Har dock från och till panik över att jag har så mycket grejer så tycker det är jobbigt att komma på saker jag önskar mig, och överst på min lista är alltid att folk skänker pengar till någon trevlig organisation (eller varor som en kan förbruka, typ olivolja).)
 
---
 
But now: what I got! Sent a wishing list to my family and got almost everything that I had wrote down. (Though, from time to time, I got anxious because I think I have too many things and find it hard to come up with things to wish for, and every year on the top of my list is that people donate money to some nice organisation (or things that you can consume, like olive oil).) 
 
 
 
Fick två böcker. Mikket trevligt, jao. Zadie Smith och Bodil Malmsten. Och ett års prenumeration på korsordstidningen Krysset (japp, är tant mentalt ibland). Och ett sykit, trevligt att ha mer än en skev, lång nål.
 
---
 
Got two books. Very nice. By Zadie Smith and Bodil Malmsten. And one year's subscription of a crossword magazine (yep, am mentally an old lady sometimes). And a sewing kit, nice to have more than one crooked, long needle.
 
 
 
En fleecefilt, ett spel som verkar väldigt kul, en Elin-mugg, och en shaker för drinkar (min syster tänkte först att jag ville ha en shaker till proteinpulver ... (nej, nej, nej, aldrig i livet)). Och en matpincett i trä. Mina föräldrar hade sett den i en affär och tyckte det var trevligt eftersom nästan alla tänger annars är i plast (och jag ogillar plast). Av mormor fick jag också ett kuvert med kontanter, vilket jag redan har använt till att köpa min nyårsoutfit, hehe.
 
---
 
A fleece blanket, a game that I think wil be very fun, an Elin-cup, and a shaker for drinks (my sister firstly thought that I wanted a shaker for protein powder ... (no, no, no, never ever)). And a wooden food tweezers. My parents had seen it in a store and thought it was nice sine it was not made from plastic, which almost all other food tweezers are (and I dislike plastic quite a lot). From my grandmother, I got an envelope with cash and I have already used them buying my new year's outfit, hehe.
 
 
 
Fick ingen tomte i år, men en ängel i en julkula. Min faster hade köpt likadan till sig själv, så hon försa sig under julmiddagen om att vi skulle få dem. Haha. Åh, hon ville bara visa att den kunde ändra färg.
 
---
 
Didn't got any santa's this year, but an angel in a Christmas bulb. My aunt had bought one for herself as well, and said too much about it and we could figured out that we would get it. Haha. Oh well, she just wanted to show us that it could change color.
 
 
 
Min secret santa gav mig ett fotbad. Har inte hunnit använda det än men har noga läst igenom instruktionerna så att jag vet hur jag ska använda det. Kanske att jag gör det redan ikväll? För att mjuka upp mina fötter som har fått vandra omkring på jobbet i morse (som jag dessutom försov mig till, tvi vale). Hursomhaver, imorgon är det nyårsafton mina vänner. Hörs då!
 
---
 
I got this foot spa from my secret santa. I have not yet had time to use it, but read the instructions properly so I know how to use it when it's time. Maybe already tonight? To soften my feet that have been walking around at my job this morning. However, tomorrow it's New year's eve. See you then!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0