Måndag, vecka 52

2017-12-25 09:29:00
Veckorapport
 
Monday, week 52
 
 
 
 
Årets sista vecka har anlänt. Tror jag kommer spendera större delar av den på landsbygden; har inte riktigt bestämt mig för när jag ska åka tillbaka till staden. Åh, fick precis besök av en jamande Ester som ville ha uppmärksamhet. Trevligt.
 
---
 
The last week of the year has arrived. Think I will spend most of it in the countryside; I haven't decided when to return to the city, yet. Oh, just got a visit by the cat Ester who was meowing and demanded my attention. Nice.
 
 
 
Den här veckan tror jag att jag ska ta tag i alla de där inläggen jag har tänkt att göra, men inte hunnit under året. Om jag inte ser om Star Wars-filmer och spelar Mario Kart istället.
 
---
 
This week, I might create all those blog posts that I had planned to do throughout the year, but didn't have time to do. If I don't end up watching all Star Wars-films again and playing Mario Kart instead.
 
 
 
Det här är ju mitt första jullov på flera år där jag inte måste plugga till en tenta. Ska njuta av detta. Läsa böckerna jag fick i julklapp, se Fröken Frimans krig, lösa julrebusen i Göteborgsposten, och se filmer. När jag inte ska jobba, alltså, vilket jag till exempel ska göra ikväll. Det var rätt mysigt att komma tillbaka i lördags, så jag tänker att det kan bli trevligt ikväll också. Ha en fin sista 2017-vecka! 
 
---
 
This is my first Christmas vacation for several years that I don't have to study for an exam. Will try to enjoy it. Will read the books I got as Christmas gifts, watch TV-series, solve the Christmas rebus in the newspaper, and watch films. When I'm not working, though. Which I will do tonight, for example. It was kind of cosy to be back this Saturday, so I think it will be kind of nice tonight as well. Have a splendid last week of 2017!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0