När bØf-18 kom till världen (och Styret-18)

2017-12-11 19:17:00
Kalas och festligheter
 
When bØf of 2018 came into existence (and the board of 2018)
 
 
 
 
En torsdag samlades en massa gamla bØf:are i studentlokalerna. Så som Dash, som vinkade glatt från sin soffplats.
 
---
 
A Thursday, a lot of bØf:ers garthered in the studen premises. Such as Dash, who happily waved from his place on the sofa.
 
 
 
Senare samma kväll skulle ett nytt bØf bli invalda, och det vill en ju fira med mat t ex.
 
---
 
Later that evening, a new bØf were to be elected. And that's something one want to celebrate, with food for example.
 
 
 
Moa hade gjort mig dukansvarig. Så jag såg till att Anzie och Siri lade på dukarna.
 
---
 
Moa had made me responsible of the table-making. So I made sure Anzie and Siri put on the tablecloths.
 
 
 
Guppi var också där! Hej, hej. Själv sprang jag upp och ner för att både medverka en liten stund på sektionsmötet, och på bØf-hänget.
 
---
 
Guppi was also there! Hi, hi. I mostly ran up and down the stairs to both participate in the student division meeting, and the bØf-preparations.
 
 
 
Framåt klockan 23 var de invalda! Jag och Ugge sprang in på mötet och högg tag i den nyblivande ordföranden och sprang iväg med honom och med Moa i täten.
 
---
 
Towards 11 pm, the new bØf was elected! Me and Ugge ran in at the meeting and grabbed the newly elected president, and ran away him. Moa took the lead.
 
 
 
Ordförande var först på plats. I år igen. Sedan kom kassörerna inspringandes.
 
---
 
The presidents were first in place. As last year, and that year before that ... Then, the treasurers arrived.
 
 
 
Vi som också var gamla Styret-medlemmar tog oss bort till Styretrummet för att fira KfKb-styret 2018. Hurra!
 
---
 
We who also were old members of the student division board, went away to the room of the board to celebrate the election of the new KfKb-board of 2018. Hurray!
 
 
 
Tre generationer av Utbildningsansvariga. <3
 
---
 
Three generations of Education officers. <3
 
 
 
Sedan återvände vi till bØf-firandet. Käkade mat, och tittade på/dansade bØf-dans. Himla trevligt.
 
---
 
Later, we returned to the celebration of bØf. Ate food, and looked at/danced bØf-dances. Very nice.
 
 
 
Jag körde min obligatoriska selfierunda. Alla ska med! Började med den nya ordförande Jakob, mitt barnbarnbarnsbarn. Wii.
 
---
 
I performed the mandatory selfie round. Everyone should be in a picture! Started off with the new president Jakob, which is my grandgrandgrandgrand-child. Wii.
 
 
 
Pimpim och Dash såg ut att ha det trevligt där på andra sidan bordet.
 
---
 
Looked like Pimpim and Dash had a nice time at the other side of the table.
 
 
 
Sedan ville Simon också vara med på en selfierunda, så jag fick ta med honom till dem jag ännu inte hade tagit selfies med. Blev ett gulligt gäng här. Nalle, Mikaela, Simon, Pigge, jag, och Bagge.
 
---
 
Later, Simon also wanted to participate in my selfie round. So I took him with me to those people I hadn't yet taken selfies with. Here was one cute gang. Nalle, Mikaela, Simon, Pigge, me, and Bagge.
 
 
 
Dansade så himla mycket. Efter att vi sjungit Måsen dukade vi bort och förberede ett dansgolv. Formade ett tåg och tuffade in till KfKb6:s sittning och passade på att säga hej. Sedan dansade jag resten av natten och gick hem senare än vad jag hade tänkt. Som vanligt. Men kul kväll, och grattis till bØf-18. <3
 
---
 
Danced a lot. After we had sung "Måsen", we took away the tables and prepared a dance floor. Formated a train and chuff-chuff-chuffed to the party next door where KfKb6 celebrated their new members. Then, I danced for the rest of the night and went home much later than I had planned. As usual. But it was a funny night, and congratulations to bØf-18. <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0