Nyårsafton hittills

2017-12-31 14:48:00
Min Dag
 
New Year's Eve so far
 
 
 
 
Årets sista dag och Göteborg är grått. Sedan lunchtid har det regnat. Då och då kommer även en snöflinga.
 
---
 
It's the last day of the year and Gothenburg is painted in grey colors. It has rained since lunch time. From time to time, there's even some snowflakes falling down.
 
 
 
Jag har fortsatt med min nyårstradition och simmat en kilometer på Valhallabadet. Var så länge sedan jag simmade att armarna ville ge upp efter 200 meter, men jag kämpade på och gav mig inte.
 
---
 
I have continued with my new year's tradition and went swimming one kilometer at the public pool. Have been some time since I went swimming, so my arms wanted to give up after 200 meters. But I didn't gave in, and fighted on. 
 
 
 
Köpte en bukett tulpaner i blomsteraffären på vägen hem. Vet inte hur länge de kommer klara sig, men i vart fall till nästa år hoppas jag (hehe). Min julstjärna är superdöd förresten. : ( Har inte så gröna fingrar som jag hade önskat ...
 
---
 
On my way home, I bought a bouquet of tulips. Don't know how long these will last, but I hope until next year (hehe). My poinsettia is very dead by the way. : ( Seems like I don't have such green fingers as I would wish for ...
 
 
 
Käkade spenatrisotto till lunch. Och mumsar i mig julgodis emellanåt.
 
---
 
Ate spinach risotto for lunch. And am munching Christmas sweets from time to time.
 
 
 
Jag ser ut ungefär såhär för tillfället. Men inte lägenheten; har städat lite sedan jag tog fotot.
 
---
 
For the moment, I look like this. But no longer my apartment; have done some cleaning since I took this photo.
 
 
 
Ska snart byta om till det här! Införskaffat mig en ny jumpsuit, och glittriga strumpor. Har inte riktigt tänkt ut vad jag ska göra med mitt hår, men tror det lutar åt lockar. Vi får se!
 
---
 
Will soon change to this outfit! Have bought a new jumpsuit, and glittery socks. Yet, I have no clue what to do with my hair, but thinking about curling it. Vi får se!
 
 
 
Om några timmar ska jag gå över till Bagge och Dash, och säga hej. Sedan vidare till Annie för att käka middag, och ännu senare iväg till en hemmafest. Är så pepp! Till sist vill jag önska er alla GOTT NYTT ÅR! Hoppas att ni firar på något sätt som gör er glada, och att ni tar det försiktigt med eventuella raketer (plus tänk på djuren! <3). Puss och hej, ses nästa år!
 
---
 
In some hours, I will visit Bagge and Dash. Then, continue to Annie's place for dinner, and finally attend a party. Am so stoked for celebrating the new year! Finally, I want to wish all of you HAPPY NEW YEAR! I hope that you celebrate in any way that makes you happy, and that you are careful with the fireworks (and think about the animals <3). See you next year, kisses!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0