CSN-middag

2017-02-22 08:05:39
Kalas och festligheter Min Dag
 
Dinner to celebrate Mate's success
 
I måndags promenerade jag och Nalle hem till Mate efter att ha pluggat fram till kvällen. Knackade på efter att först ha ringt fel nummer, och möttes av Mate, Elin, Bovie och maten som stod och puttrade på spisen. Lite senare kom Bagge också.
 
---
 
Last monday, me and Nalle walked over to Mate's place. Knocked on his door after we had called wrong number. Were greeted by Mate, Elin, Bovie and the food that was cooking on the stove. Later on, Bagge arrived as well.
 
 
Vi käkade det här goda för att fira Mates framgångar i plugget. Bönpasta med vegetariska bollar och tomatsås. Lite sallad på toppen såklart, för att om inte annat göra det instagramvänligt haha.
 
---
 
We ate this good dish to celebrate Mate's successes in school. Bean pasta with vegetarian bolls and tomatosauce. Some salad on top to make it instagram worthy haha.
 
 
Hade det fint. Mate tog en gruppbild och lade upp på sin instagram. Och rödvin. På en måndag. Bra grej.
 
---
 
Had a good time. Mate posted a groupie on his instagram. And red wine. On a monday. Good stuff.
 
Vi skålade i punch, käkade rockyroad (de som kunde), och lite senare anslöt Dash också. Pratade om vilka hundraser en skulle vilja ha, och att vi borde ha fest i Elins bibliotek. Tog sedan sällis med Nalle en bit när vi vandrade hem genom natten.
 
---
 
We toasted with punsch, ate rocky road (for those who could), and even later Dash made us company. We talked about which kind of breed of dogs we would like to have, and that we should have a party in Elin's libraray. Later on, I made company with Nalle and walked home through the night.
 
Igår vandrade jag för övrigt ner till Avenyn. Det var färgglatt och magiskt vid Götaplatsen. Grönt, gult, lila och rosa. Jag vandrade vidare och fick massage på Gilda. Ska be dem knåda liiiite hårdare nästa gång. Men det var skönt. Mmmm. Och så hämtade jag ut ett paket och är så himla glad över innehållet. Ska visa er någon dag!
 
---
 
Yesterday, I walked down to Avenyn. It was colorful and magical at Götaplatsen. Green, yellow, purple, and pink. I walked even further and got massage at Gilda Beuty School. Will ask them to press a little bit harder next time. But it was nice. Mmmm. And I got a package for which content I am so glad. Will show you some day!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0