Måndag, vecka 7

2017-02-13 09:10:00
Veckorapport
Monday, week 7
Sportlovsveckan är ju här! Har tyvärr inte lov, dock utan ska snart åka in till skolan för att ha lektion om "Uncertainties in analytical measurments".
---
The elementary school students in Gothenburg region have vacation this week. Unfortunately, I don't have vacation, so will soon go to school and have a lecture in "uncertainties in analytical measurments".
 
Den här veckan är jag mest stressad över en del skolgrejer som borde bli klara. Jag har träningsvärk i armarna efter lördagsträningen (lite, lite bänk + simning) och har bokat in massage i nästa vecka (mmm). Apropå armar har jag laddat ner en app som ska hjälpa mig att kunna göra minst 50 armhävningar på raken. Fick ett ryck att jag vill bli starkare i de lelle armarna mina. Gjorde 19 igår! Dock inte på raken, men inom ramen av en halvtimme.
---
This week I mostly feel stressed about school-related to-do:s. I have training ache in my arms after the exercise last Saturday, and I have booked massage for next week (mmm). Apropos arms, I have downloaded an app that will help me reach 50 push-ups. Got the idea I wanted to be stronger in my arms. Performed 19 push-ups yesterday! Not in a row, though, but under half an hour.
 
Den här veckan tänkte jag blogga om: mat jag käkat det senaste (veg-inspo?), helgens bestyr, podcast jag gillar/lyssnar på, och kanske tipsar jag om någon bra låt. Bland annat.
---
This week I have planned to blog about: food I've been eating lately (veg-inspo?), what I did this week-end, podcast I like/listen to, and maybe give a tip about a good song. Among others.
 
Men nu ska jag käka upp min gröt (med hemmagjort lingonsylt som jag fick med mig från landet, mmm), lyssna klart på NxWorries album, packa väskan och dra. Herrå!
---
But now, I will finsih my bowl of porridge (with homemade lingonberry jam, which I brought from the countryside, mmm), finish listening at NxWorries album, pack my bag and go. Bye!
 
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0