Måndag, vecka 9

2017-02-27 08:41:00
Veckorapport
 
Monday, week 9
 
Ohoj, ohoj! Vecka nio, alltså. Eller läsvecka sju, viket innebär två veckor kvar till tenta. Är lite stressad över det, men ska börja ta tag i pluggandet ordentligt den här veckan. Idag ska jag också ta mitt första pass som studentvikarie: provvakt för spanska steg 3. Min spanska är inte superbra men tänker att det inte behövs så mycket spanskakunskap för att bara sitta och vara vakt. Jag ska också göra max antal armhävningar jag orkar idag, så kommer appen att räkna ut hur vi ska fortsätta lägga upp träningen. Spänannde!
 
---
 
Ahoy, ahoy! So, week nine is here. Or reading week seven, which indicate two weeks left to exam week. Am a little bit stressed over this, but will start to study properly this week. Today, I will take my first job as student substitute (?): test guard for Spanish step 3. However, my Spanish is not that good but I thought it wasn't needed since I only will guard and not teach. As well, I will perform maximum push-ups today. Thereafter, my app will calculate a new training program to reach at least 50 push-ups. Exciting!
 
Såhär ser jag ut idag medan regndropparna slår mot fönstret: jeans och skjorta. Head-bangar och blinkar som bara den, men fick inte till det med längre tid mellan bilderna.
 
   Det här tänkte jag i vart fall blogga om denna vecka: skridskoåkning och Veraspex, återigen vad jag har käkat det senaste, och ett inlägg från min pinterest (som jag nyligen skaffade!). Har inte så jättemycket inspiration för tillfället och vill fokusera mycket på tenta och presentation det närmsta. Så vet ni.
 
---
 
This is my outfit for today, while the raindrops hit my window: jeans and a shirt. Looks like I hand-banging, but couldn't change it to a longer amount of time between the pictures.
 
   However, this week I have planned to blog about this: ice skating and Veraspex, what I've been eating lately (again), and a post from my pinterest (which I started recently). Don't feel inspirational for this moment, and want to focus mainly on the exam and a presentation. So you are aware.
 
En magisk soluppgång från i torsdags // A magical sunrise from last thursday
 
 
Imorgon är det ju fettisdagen. Får se om jag hittar någon gluten- och mandelfria semla, annars struntar jag i det och har ändå redan käkat två häromdagen. Det var nog det, nu måste jag hinna göra armhävningar innan jag behöver bege mig till skolan och skriva ett litet prov. Hoppas vecka nio är snäll mot er!
 
---
 
Tomorrow, it is fat Tuesday (where we eat Shrovetide bun in Sweden). Will see if I find any gluten- and almond free Shrovetide bun, otherwise I will let it be and think of that I ate two the other day. That was it, now I have to hurry performing push-ups before I have to go to school and write a mini-test. I hope week nine is kind to you!
 
Spara
Spara
Spara
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0