Pasta rosso

2017-02-23 16:40:00
Mat och recept Min Dag
 
Sa ju att jag skulle laga om Pasta rosso. Behövde bli av med resten av mascarponen och morötter. Plus att det är såååå gott. Slängde i fryst spenat i pastan mot slutet, det blir så himla gott! Är månadens tips från mig. Har slängt i det i nästan all pasta den här månaden. Tror för övrigt att det skulle gå att byta ut mascarponeosten mot crème fraîche. Hursomhaver, här kommer receptet så att ni också kan få käka gott!
 
---
 
A recipe of pasta rosso, with, among others, carrots, mascarpone, and pasta.
 
Det här behövs till fyra måltider:
♦ 4 små schalottenlökar (eller en gul lök)
♦ 1 vitlöksklyfta
♦ 2 morötter
♦ Ett paket krossade tomater
♦ 1/2 burk mascarponeost (=125 g)
♦ 1/2 dl vatten
♦ 1/2 dl chilisås
♦ salt, peppar, olivolja
 
♣ Pasta till fyra portioner
♣ Ett gäng fryst spenat
♣ En burk blandade bönor på burk
 
 
 
Stek hackad (och skalad) lök (schalotten + vit) och koka upp vattnet. Riv morötterna och fräs dem också i olivoljan & löken.
 
Blanda ner tomaterna, mascarponeosten, vatten och chili. Låt koka ihop på svag värme till göttig sås och smaka sedan av med salt och peppar. När pastan är klar, häll bort det mesta av vattnet men spara lite så att spenaten kan tillagas någon minut. Häll av bönorna, och lägg dem i en skål. Ringla över olja och lite salt & peppar.
 
Voilà. Lägg upp på tallrik och käka upp'et. Nomnomnom.
 
Recept inspirerat härifrån.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0