En tisdag 17 januari

2017-01-19 14:50:31
Ett foto i timmen
07 Går upp och sätter på podcast (vaknade egentligen 6:30, men försöker förgäves få kroppen att somna om). Äter knäckemacka (måste äta något så fort jag har vaknat). Lägger mig under täcket igen och lyssnar på podcast därifrån.
---
07 Listening to podcast (actually, woke up at 6:30 and tried to get back to sleep, but failed). Eating crisp bread (have to eat something as soon as I wake up). Getting back to bed and listening to podcast from there.
 
08 Käkar haregrynsgröt med solrosfrön, kokosflingor, russin och ciafrön till frukost. Bloggar lite.
---
08 Eating this for breakfast: oat porridge with sunflower seed, raisin, coconut flakes, and chia seed. Creating some blog posts.
 
09 Lyssnar på musik, kollar igenom mail och gör annat viktigt för att försöka strukturera upp livet igen.
---
09 Listening to music, going through my mailbox, and doing other important stuff to get back some structure in my life.
 
10 Tar på hatt och skjorta och möter upp My för att försöka granska upp en tenta. (För min del gick det inte så bra utan får nöja mig med det betyg jag fick. Oh, well.)
 
10 Putting on a hat and a shirt, and meeting up My. We are trying to get a higher grade on one of our exams. (Didn't work that well for my case. Oh, well.)
 
11 Möter upp Annie på Store för att köpa presenter.
---
11 Meeting up Annie at Store (Chalmer's shop) to buy gifts.
 
12 Lagar lunch med Annie hemma hos mig. Det blir nästan helt vegansk broccolipaj (om vi inte hade haft riven ost och ägg i). Slår in presenter.
---
12 Cooking lunch together with Annie at my place. We make broccoli pie. Wrapping gifts.
 
13 Käkar nästan upp hela pajen. Pratar om allt möjligt i livet, allt som tynger och lyfter för tillfället.
---
13 Almost eating the entire pie. Talking about everything in life, all the hard and good things.
 
14 Annie får sin födelsedagspresent i efterskott (hon fyllde år när vi var i Indonesien). Det är en fotobok om vårt sommaräventyr i sydost-asien.
---
14 Giving Annie her birthday gift in arrears (she had her birthday when we were in Indonesia). It is a photobook with pictures from our summer adventure in southeast Asia.
 
15 & 16 Annie går och jag lägger mig i soffan och läser den här boken. Råkar även somna (en blir ju lite trött av att vakna så tidigt ... ).
---
15 & 16 Annie is leaving, and I am laying in my sofa reading this book (fatelessness). Even falling asleep (get tired by waking up early ... ).
 
17 & 18 Byter om till träningskläder och går på ett yogapass. Blir helt avslappnad och groggy.
---
17 & 18 Changing clothes to exercise outfit, and attending a yoga class.
 
19, 20 & 21 Möter upp Bagge, Dash, Ellen, och Oliver på biografen. Ser Arrival för studentpris (win). (Tyckte den var lite ... lökig? Men jag verkar vara ungefär den enda som tycker det? Är det jag som missar något, eller alla andra?)
---
19, 20, & 21 Meeting up Bagge, Dash, Ellen, and Oliver at the cinema. Watching Arrival and get student discount (win). (Didn't like it as much as everyone else seems to do. Am I the one missing something, or are everybody else?)
 
22 Promenerar hemåt med regn mot kinderna och lyssnar på podcast. (Är typ tre veckor efter, så försöker komma ikapp ...)
---
22 Walking homewards and getting rain on my cheek. Listening to podcast.
 
23 Läser bok. Somnar som en stock.
---
23 Reading Fatelessness. Falling asleep.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0