Hur det gick med 2016-målen

2017-01-11 21:11:33
Tankar Och Funderingar
Skriver sista tentan imorgon - sedan är jag ledig och friiii i några dagar. Men tills dess (och tills jag knåpar ihop mål för detta året): de här målen hade jag för 2016 och så här gick det med dem alltså:
---
Tomorrow, I will write my last exam for this period - then I will have some days of vacation. But until then: here is a list of my goals for 2016 and how/if I managed to fullfill them. (Sorry, they will be in Swedish though.)
 
Bli godkänd på mitt kandidatarbete, men även, såklart, ha kul på vägen dit. (Och på mina tentor så att jag kan ta ut en kandidatexamen!)
Ojojoj, vad vi blev godkända på kandidatarbetet (fick till exempel högsta betyg om ni ville veta). Och hade kul, lärde känna personerna i min kandidatgrupp och som jag inte hängt så mycket med innan. Har dock en himla tenta efter mig, annars är allt annat avklarat hittills. Hurra!
 
Läsa minst en skönlitterär bok i månaden (eller någon som inte är kurslitteratur, i vart fall).
Det här tror jag att jag lyckades med? Kompenserade med att läsa två böcker i vissa månader för utebliven i annan. Men älskar att jag hade det som mål, så att jag lite tvingade mig själv att läsa och upptäckte hur mycket jag har saknat att få försvinna in i en annan värld med hjälp av ord.
 
Tog ändå en hel del selfies under året.
 
♦ Fotografera och dokumentera mera. (Göra flera ett-foto-i-timmen.)
Under sommaren kände jag mer att jag vill fotografera mindre. Märkte att jag inte alltid tar in omgivningen för att jag fokuserar på att dokumentera och tänka ut blogginlägg istället. Hoppas jag kan bli bättre på att börja göra bättre balanseringar på att bara-vara-i-stunden men också kunna dokumentera. För jag tycker ju att det är kul.
 
Resa till/upptäcka minst tre nya platser/städer
Check på den. Yogyakarta (i Indonesien), Singapore, och Kuala Lumpur till exempel.
 
Hängde i Oslo med Wille som ju pluggade första arkitektmasteråret där.
 
Hitta en träningsform, utöver löpning, som jag tycker om
Har haft kort på simhallen till och från. Och skaffade nu i slutet ett träningskort på Friskis&Svettis där jag får både löpning, simning, spinning, och yoga. Tror det är mina grejer just nu. Annars provade jag ju på att surfa för första gången, och det var ju freakin' awesome. Synd bara att det inte finns surfvågar runtomkring Göteborg.
 
Skratta mycket, men kanske även gråta en skvätt
Har både skrattat och gråtit. Vilket känns hälsosamt.
 
Gick catwalk för första gången för en modist! Fick ren adrenalinkick för att det var så kul och levde i himlen bland alla hattar.
 
Gå på Way Out West, teaterföreställningar, och kanske någon opera
Haha, det blev inget Way out west 2016. Var i Yogyakarta i stället och skrev labbrapport och höll presentation, eller besökte hinduiska tempel. Men teaterföreställningar fick Wille med mig på i vart fall. Fint och bra så.
 
Vara ute på äventyr (vandra i fjällen, kanske)
Älskar ändå att jag ju skrev den här mål-listan innan jag överhuvudtaget ens hade tanke på att hänga i Indonesien och labba med Annie. Men vi två hade ett äventyr minst sagt tycker jag. Byter ut bestiga vulkan mot vandra i fjällen. Så check på den här.
 
Utanför Universitas Gadjah Mada, där jag och Annie labbade hela sommaren.
 
♣ Resa till ett ställe som inte ligger inom samma tidszon som Sverige
Tror jag tänkte typ Finland eller Storbritanien när jag skrev det här. Men det blev sydost-asien, så check på den här med.
 
Se till att bioteknikdagarna blir finemang och kul och givande
Enligt enkäten som deltagarna har fått fylla i blev det uppskattat. Önskar dock att jag också hade haft som mål att det även fick bli som det blir, och att jag inte skulle stressa upp mig för mycket över det.
 
Dewi, Vita, Annie, jag, och Ninta. ♥ These women, like and miss them so much.
 
Lära känna nya, härliga männsikor men även umgås mycket de fina jag redan känner
Skulle säga check på den här också. Har fått lära känna Annie vilket jag är superglad över, och vänner i Indonesien. Och personer i den nya mastersklassen, och nyantagna chalmerister. Jarå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0