Listan om 2016

2017-01-09 11:34:52
Frågelistor Tillbakablickar
Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?
Jag åkte till Asien tillsammans med en person som jag inte kände så jätteväl innan (men som nu är en nära vän ♥). Jag lärde mig och pratade indonesiska (hyfsat). Surfade och besökte risfält, vattenfall och tempel. Jag var med och arrangerade bioteknikdagarna på Chalmers. Firade bØf:s 20-år som mottagningskommitté med ett jubileum. Jag gjorde kandidatarbete innan sommarlovet och började mastersutbildningen efter sommarlovet.
(Är det ändå inte ganska svårt att gå igenom ett helt år utan att göra nya saker? Eller är det för att jag är ung och nyfiken som det känns helt o-m-ö-j-l-i-g-t att inte uppleva nya saker?)
---
This is a list of questions about my 2016.
 
 
Vilka länder besökte du?
Norge, Indonesien, Singapore, och Malaysia.
 
Är det något du saknade 2016 men som du vill ha 2017?
Som vanligt, lite mer medmänsklighet i världen i det stora hela.
 
Vilket datum från 2016 kommer du alltid att minnas?
 
Mest troligt hela sommaren (när jag och Annie hängde i Sydost-Asien) och 3-6 november när jag och projektgruppen arrangerade bioteknikdagarna.
 
 
Vad var din största karriärsmässiga framgång?
Om vi ska översätta det här till min utbildning, blir det väl att vi blev godkända på kandidatarbetet och att jag började mastern (och har klarat alla kurser hittills).
 
Och din största framgång privat?
Att jag har vågat mer saker, och vara mer spontan. Börjat lära känna nya saker om mig själv.
 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Utöver hyra och sådär, antar jag att det var resor och mat. Förhoppningsvis god mat.
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2016?
"Mina och Annies låtar", som vi helt enkelt lyssnade på/stötte på hela tiden under Asien-resan. (Exempelvis Heatens med Twenty one pilots".) Och BTS-låtarna som Susanti rappade perfekt till när vi sjöng karaoke. Vi blev så imponerade. Antagligen även Falcons med Amanda Bergman. Hade sådan sjuuuuk cravings på den låten, och har fortfarande då och då.
 
 
Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år?
Tror det var en himla blandad kompott det här året. Var helt klart mer stressad (mestadels över bioteknikdagarna) vilket ledde till att mitt humör sjönk. Men hade också väldigt långa perioder med ren eufori. Upp och ner det här året, alltså.
 
Vad önskar du att du hade gjort mer?
Struntat i saker som tog mer energi än vad det gav. Rett ut saker ordentligt.
 
 
Den maträtt du åt oftast under 2016?
Alltså, när jag inte orkar laga "riktig middag" kokar jag bara spaghetti och äter med ketchup. Kanske slänger i lite majs eller ärter också. Så antar det, haha. Eller risnudlar med tofu, kokosmjölk och valfria grönsaker (överlevde på det i Indonesien).
 
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Minns inte riktigt. Vet att jag vaknade upp och hade golvet och taket (nästan) täckt med ballonger eftersom hade haft födelsedagsfest kvällen innan.
 
 
Högsta önskan just nu (för 2017)?
Att jag tar mig igenom det här utbildningsåret också. Att mina finaste människor har det bra. ♥
 
Finns det något som kunde ha gjort ditt år bättre?
I stunder finns det ju val som kunde gjorts annorlunda, men i det stora hela försöker jag tänka att det är erfarenheter (och några misstag) som utvecklar en.
 
 
Vad fick dig att må bra?
Att lära känna nya människor, hänga med dem jag redan känner och att röra på mig (springa några kilometer, simma några längder ...).
 
Vem saknade du?
Alla som hängde runt i sommar-Sverige.
 
 
Vad är du mest stolt över?
Att kandidatarbetet blev bra, och alla saker jag vågade.
 
Här är listan för 2015, förresten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0