När vi hade BTS-överlämning i Uppsala

2017-01-27 09:12:00
Kalas och festligheter Min Dag
Förra helgen satte oss jag och Sofia på tåget mot Uppsala för att ha överlämning till nya styrelsen i BTS (så jag har härmed gått av min post som projektledare). (BTS = Biotekniksstudenterna.)
---
Last week-end, me and Sofia took the train to Uppsala to meet the new (and old) board of BTS (biotechstudents). And thereby, I have left my post as project leader.
 
När vi kom fram var vi hungriga, så Mikael visade oss till ett sushiställe. Sedan fick vi vänta på tåg från Linköping och Stockholm skulle komma till stationen.
---
When we arrived, we were hungry and Mikael showed us to a sushi place. Then we had to wait for trains from Linköping and Stockholm to arrive.
 
När alla hade fått mat och vi köpt bussbiljetter (till slut), tog vi bussen till Uppsala universitet där vi hade ett litet minimöte.
---
When everyone had ate, and we bought bus tickets, we took the bus to Uppsala university, where we had a meeting.
 
 
Här har ni oss på en bild vi lade upp på vår facebooksida. Käkade kakor och åkte sedan hem till Oliver för att ha förfest.
---
Here you can see us all at a picture, which we uploaded on our Facebook-page. Ate cookies and went home to Oliver and had preparty.
 
Tog inga fler bilder än en massa soff-groupies. Men det är ju väldigt mysigt och inte helt fy skam.
---
Took no more photos than a lot of sofa-groupies. But it's cosy and not to bad.
 
Magnus, Sofia, jag, Miakel, Irma, Kajsa, Matilda, och Max. Jarå. (Oliver, Emmie och Jenny hade smitit iväg för att köpa chips.)
---
Magnus, Sofia, me, Mikael, Irma, Kajsa, Matilda, and Max. Yeees. (Oliver, Emmie, and Jenny had went out for buy some chips.)
 
Med pizza i magen, och glädje i kroppen drog vi vidare. Tog shots på shotluckan och hamnade till sist på en pub där vi tindrade lite, halvkollade på en fotbollsmatch och fick sällskap.
---
With pizza in our stomachs, and happiness in the body, we went out. Took shots at a bar, and finally ended up at a pub. There, we used tinder, watched a football game from time to time, and got company.
 
På söndagen blev vi bjudna på frukost av Oliver, och låg och drog oss i soffan. Men framåt lunchdags började jag bli hungrig, så jag och Sofia kramade alla andra hej då, och hamnade på Taco bar där jag åt bönenchiladas. Har aldrig ätit det innan, men var ju sååå gott?
---
At Sunday, Oliver made us breakfast, and we just layed on the sofa. I started to get hungry when lunch time was approaching. Therefore, me and Sofia hugged all the others and said good bye, and ate lunch at Taco bar. I ordered enchiladas (with beans) and it was so good.
 
Vi hade någon timma på oss att vara turistiga, så vi bestämde oss för att ta en kik på domkyrkan. Den var ju himla maffig, ändå.
---
We had around one hour to play tourists, and we decided to take a look on the cathedral of Uppsala. It was quite mighty.
 
Fick Sofia att ta turistbilder på mig.
---
Made Sofia take tourist pictures.
 
Vi gick in och kikade runt också. Men vi hade packning, och ett dop skulle snart äga rum, så det blev en snabb visit.
---
We went inside to take a look. But we had bags, and a child was to be baptisit soon, so we just made a quick visit.
 
Hallå! Myskläder är bästa sättet att färdas i på tågresor.
---
Hello! Cosy clothes are the best clothes to wear when travelling by train.
 
Men så blev det dags att gå mot stationen för att inte missa tåget och hinna köpa med middag. Det blev sushi igen för min del. Nomnom.
---
It was time to get to the station for not missing our train back to Gothenburg, and have time to buy some dinner. I bought sushi again. Nomnom.
 
Jag jinxade det och sa till Sofia att det var ju skönt att vi inte hade haft några problem med tågförseningar. Det fick jag äta upp någon timma senare. Vi blev även uppgraderade till första klass, men i tysta avdelningen där vi ju inte kunde prata med varandra. Så jag roade mig med att skicka snaps och lyssna på podcast. Finfin helg, ändå.
---
I thought we were lucky not having to deal with delays. Well, some hours after this was said, our train was starting to get delayed. By the way, we got upgraded to first class, but in the quite zone where we weren't allowed to talk to each other. I tried to make the time go buy sending snapchat-pictures, and listening to podcast. However, had a nice week-end.
 

Kommentarer
Postat av: rememberthiis.blogg.se

Kul :)

2017-01-27 @ 09:22:47
URL: http://rememberthiis.blogg.se/
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Ser trevligt ut

Svar: Det var det :)
ElinHaraldsson

2017-01-27 @ 09:36:31
URL: http://madelein.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0