När vi välkomnade 2017

2017-01-08 09:13:00
Kalas och festligheter
Medan jag pluggar från tidig morgon till sen kväll (på ett ungefär; har första tentan imorgon!) tänker jag att vi kan ta ett kik på när vi firade in 2017.
---
While I am studying from early morning to late evening (approximately ...) (first exam of the year tomorrow!), I though we could take a look on when we celebrated 2017.
Efter att jag bytt kläder minst tre gånger (svårt att bestämma sig sista dagen på 2016) traskade jag hem till Nalle och Janen och fick en välkomstdrink i handen.
---
After I had changed clothes for like three times (hard to decide what to wear the last day of 2016), I walked over to Nalle and Janen and got a welcome-drink in my hand.
 
Katta var också där, så hon fick hjälpa till och locka mitt hår.
---
Katta was there as well, and she helped me to curl my hair.
 
Lite senare blev det dags att laga mat. Jag och Janen kirrade förrätt, Nalle och Katta hackade potatis till huvudrätten. Vår maskor Pigachu tittade på.
---
Later on, it was time for cooking. Me and Janen made the apetizers, Nalle and Katta chopped the potatoes. Our mascot Pigachu was watching.
 
En suddig bild på Nalle, Janen, och Brumm. Soffhäng medan maten blev klar.
---
A blurred picture at Nalle, Janen, and Brumm. ((:
 
Matdags! Ciabata med chèvre och honung till förrätt. Det gjorde vi helt klart bra!
---
Meal-time! Ciabata with goat cheese and honey for apertizers. Very niiice!
 
Stekt halloumi, rotfrukter i ugn, och kall svampsås. Så för-e-bannat gott.
---
Fried halloumi, root vegetables cooked in oven, and cold mushroom sauce. Tremendously tasty!
 
När maten låg i magen spelade vi spel, till exempel Card against humanity på svenska.
---
After we had ate, we played games. Card against humnaity in Swedish, for example.
 
Mina snygga vänner. ♥
---
My good-looking friends. ♥
 
Obligatorisk selfie som Katta fick ställa upp på.
---
Compulsory selfie with me and Katta.
 
När vi närmade oss tolvslaget tog Brumm fram efterrätten som han hade gjort: punschglass. Med ganska mycket punsch i och att dricka till ...
---
When the new year was approaching, Brumm served the dessert he had made: punch ice cream. Containing plenty much punch ...
 
Så slog klockan nästan tolv och vi tog oss ut och upp till takterassen.
---
Around 12 o'clock we walked to the roof terrace to get the best view.
 
Mitt nyårsgäng! ♥
---
My new year's eve-friends! ♥
 
Brumm kirrade champagneflaskan.
---
Brumm opened the champagne bottle.
 
Nalle var så himla pepp! :D
---
Nalle was happy and eager! :D
 
Gott nytt år-skålen.
---
Happy new year-toast.
 
Några fyrverkerier var så nära att rökdetektorn på terassen gick i gång. Då var vi nära på att gå in, men det slutade alltid att låta när vi nästan gått igenom dörren. Så ut på takterassen igen och fira mer!
---
Some of the fireworks were so close that the smoke detector at the terrace started to shout.
 
När champagnen och fyrverkerierna var slut gick vi tillbaka in och spelade något knasigt tv-spel. God fortsättning!
---
When we had ran out of champagne and there were no more fireworks, we went back inside and played weird video-games. Happy new year!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0