10 maträtter som jag ätit upp i juni

2017-07-04 19:15:37
Mat och recept
 
10 dishes which I have consumed in June
 
 
 
Fried rice. Med bönor, tomater, majs, lök, och lite annat jag hittade i kylen. Älskar sådana rätter, när en bara tar vad en har och det blir bra.
 
---
 
Fried rice. With beans, tomatoes, corn, onion, and some other stuff I found in the fridge. Love these dishes, when one just can take what one have and it turns out to be good.
 
 
 
Mera bönor (blev över från någon middag), men denna gången med pasta, färsk basilika, och toamter. Plus en snabbt ihoprörd rhode island-sås.
 
---
 
More beans (they were leftovers from some dinner), but this time together with pasta, fresh basil, and tomatoes. And a quick mixed rhode island-sauce.
 
 
 
Linssoppa med potatis och morötter. Tror denna middag utgick från detta recept.
 
---
 
Lentil soup with potatoes and carrots.
 
 
 
En annan dag käkade vi pastasallad. Med sallad, fetaost, soltorkade tomater och hemgjord rhode island-sås.
 
---
 
Another day we had pasta salad. With salad, feta cheese, sundried tomatoes, and homemade rhode island sauce.
 
 
 
Potatisgratäng. Och qournfiléer. Har käkat så himla mycket quorn den här sommaren, nog mer än vad jag gjort i hela mitt liv. Blir så när jag för tillfället bor med folk som äter kyckling, ko, och gris.
 
---
 
Potato gratin. And qourn fillets. Have been eating so much of qourn this summer, more than in my entire life I believe. Turns out that way when for the moment living with people eating chicken, cow, and pig.
 
 
 
Bästa sommarefterrätten. Jordgubbar med glass. För övrigt jordgubbar plockade från trädgården. De smakar så himla mycket!
 
---
 
The best dessert of the summer. Strawberries with ice cream. Strawberries picked from the garden, by the way. They have so much taste!
 
 
 
Jordgubbar som inte äts upp till efterrätter har jag till frukost, tillsammans med boveteflingor, russin, och sojamjölk. Brukar käka ett havreknäck till också.
 
---
 
Strawberries that we don't have for dessert, I have for breakfast. Together with buckwheat flakes, raisin, and soy milk. Also, usually eat a crisp bread made of oat.
 
 
 
Sparrissoppa. Får ju passa på medan sparrissäsongen ännu inte riktigt är över (fast den verkligen är på upphällningen).
 
---
 
Asparagus soup. Have to take the opportunity while it's season for the asparagus.
 
 
 
Mangoldpaj med mozzarella. Fick stor tumme upp av i princip alla i familjen. Här har ni receptet.
 
---
 
Chard pie with mozzarella. Got big thumbs up from the, almost, entire family.
 
 
 
Slutligen en slags qourngryta (tror jag?) med ris och avokado. Och det var junis mat!
 
---
 
Finally, a type of qourn stew (I think?) with rice and avocado. And that was the food of June!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0