En födelsedag

2017-07-19 19:25:03
Kalas och festligheter
 
A birthday
 
 
 
Vi åt rabarberpaj och glass till efterrätt. Smuligt med krämigt. Efter ett tag reste sig min mamma och syster upp och gick iväg.
 
---
 
We had rhuburb pie and ice cream for dessert. Crumbly with creamy. After a while, my mother and sister got up and went away.
 
 
 
De kom tillbaka med presenter. Cellefon och kartong.
 
---
 
They come back carying gifts. Cellophane and cardboard.
 
 
 
Det var min storebrors födelsedag, och han öppnade presenterna. Inte jag, alltså.
 
---
 
It was the birthday of my elder brother, and he opened the gifts. Not me, with other word.
 
 
 
Min lillasyster hade införskaffat olika, roliga ölsorter och en skjorta. Drickbart och bärbart.
 
---
 
My younger sister had bought different and fun kinds of beer. And a shirt. Drinkable and wearable.
 
 
 
Ni kanske inte har märkt något, men de flesta, senaste korten är tagna med telefonen och inte min kamera. Minneskortet har krånglat, och i skrivande stund vet jag inte om det har hjälpt att använda ett annat minneskort som Brumm var snäll och införskaffade åt mig. Eftersom detta inlägg är förinställt. Men tycker det funkar med mobilen, speciellt nu när det är sommar och ljust.
 
---
 
Maybe you haven't noticed anything, but the most of the latest pictures are taken with my phone and not with my camera. The memory card have been malfunctioning, and when I'm writing this I don't know if the memory card I asked Brumm buy for me is working. Since this post is preset. But I think it works with the phone, especially now when it's summer and bright.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0