Kläder jag burit på landet

2017-07-08 10:55:09
Kläder och skor och så
 
Clothes I have been wearing in the countryside
 
 
 
Hänger som sagt mycket ute på landsbygden denna sommar. Mest för att det blir närmare till mitt sommarjobb, och för att far och mor och släktingar bor här. Min klädstil här ute blir inte alltid så spännande. Har mest på mig shorts, en tröja och inga strumpor. Och på jobbet byter jag om till arbetskläder, och "behöver" inte tänka på att dagens klädval ska vara superspännande, utan framförallt att jag ska kunna cykla i dem. Dock hittade jag några selfies jag hade tagit i hallspegeln, och tänkte att dessa kunde användas i ett kläd-inlägg. Så här kommer det! Först ut: jeans och tröja och en fläta där en ser att mitt hår börjar bli långt. Mina favvojeans, förresten. Kanske att jag tillägnar dem ett eget inlägg någon gång innan de går sönder.
 
---
 
As I have mentioned, I am hanging around in the countryside a lot during this summer. Mostly because it's near to my summer job, but also because my mother and farher and relatives are living here. My clothing style are not too exciting out here. Mostly, I'm wearing shorts, a t-shirt, and no socks. And at work, I'm changing to workwear, and don't "have to" think about creating anything exciting when chosing clothes for the day. Just hae to be able to bicycle wearing them. However, I found some outfits I had been taking selfies of in the mirror of the tambour, and thought I could use them for a clothing post. So here it is! At first: jeans and t-shirt and a braid where you can see that my hair have become longer. It's my favorite jeans, by the way. Maybe will honor them by creating a post of its own one day before they fall apart.
 
 
 
Jag åkte på födelsedagskalas en dag, och var tydligen på strålande humör.
 
---
 
One day, I attended a birthday party and was in good spirit, apperently.
 
 
 
Yoga-posade till och med. Med ett leende.
 
---
 
Even made a yoga-pose. With a smile.
 
 
 
Byxor, linne, och kavaj. Kände mig så himla svensk minns jag, med enfärgade plagg i grått, beige, och svart. Ungefär de färgskalor en svensks garderob består av.
 
---
 
Pants, tank top, and jacket. Remember feeling very Swedish, med plain garments in grey, beige, and black. KInd of the tonalities a Swedes wardrobe is consisting of.
 
 
 
En annan dag var jag tydligen på sämre humör, men hade ett himla hårsvall. En riktig lejonman. Kände mig som ett lejon, och tog på mitt bruna linne, och kalasbyxorna (som en vän döpt dem till).
 
---
 
Another day I was in a bad mood, what it seems. But had a thick, wavy hair. Like a lion's mane. Felt like a lion, and put on my brown tank top, and my party pants (as a friend has named them).
 
 
 
På tågresa hem från att ha genomgått första arbetsdagen och sedan hängt hemma hos Dash och ätit halloumiburgare. Trött, men okej i sinner. Ananasshortsen, färgglada linnet, och trenchcoaten. Så var det med det!
 
---
 
At a train taking me back home, after my first working day and after visiting Dash and eating halloumi burger. Tired, but OK. The pineapple shorts, the colorful tank top, and the trench coat. And that was it!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0