Livet som det är just nu

2017-07-09 11:18:00
Tankar Och Funderingar
 
Life right now - a list
 
 
Din bakgrundsbild på mobilen just nu:
 
En bild på Elsa-Sara och som jag har haft suuuuperlänge. Men gillar den. Hon ser så majestätisk ut, som en egyptisk katt under faraoernas tid. En vän sa att det är äkta singel-aktigt att ha sin katt som bakgrundsbild. Men jag har bara alltid haft den, så vem bryr sig?
 
 
 
Din skrvibordsbild på datorn:
 
Byter do och då och för tillfället har jag denna: van Goghs målning av hans sovrum. Tycker den är fin.
 
 
Senaste anteckningen du gjorde:
 
 
 
Har anteckningar både på datorn och mobilen. På datorn har jag den uppe i högra hörnet av skrivbordet, och där skriver jag ner att-göra, bloggidéer, och meningar jag skulle vilja få med någonstans. På mobilen har jag mer tankar, och olika listor.
 
 
Senaste personen som gjorde dig ledsen:
 
Fiktiv person: Caleb i boken Ett litet liv. Fy hundan för honom. Irl: det gamla vanliga, män som sexuellt ofredar och våldtar, regenter som tar dumma och ofattbara beslut osvosv.
 
 
Och glad:
 
Wille, mamma, pappa.
 
 
Senaste snapen du skickade:
 
 
I fredags när jag upptäckte att någon hade snott min sadel. Kunde inte cykla hem i natten, utan fick ringa mor och far.
 
 
Senaste maten du var sugen på:
 
Svamp- och getostbiffar. Så otroligt goda. Får vänta tills rödbetorna och svampen är i ordentlig säsong, bara.
 
 
Senaste outfiten du längtade efter:
 
 
Bikini, solkräm, solhatt, solbrillor, och flip flop. Annars lever jag livet i shorts och trivs bra med det.
 
 
Senaste outfiten du bar:
 
Rockar det här just nu, as we speek. Bästa skrota-omkring-hemma-kläderna.
 
 
Senaste landet du drömde om:
 
Har pendlat mellan Kroatien (för ska dit snart!), Indonesien (tillbaka-längtan), och Japan (vill väldigt gärna besöka, och har prata ganska mycket med en av de boende på jobbet om detta land det senaste).
 
 
Senaste platsen utomlands du besökte:
 
Tror det var Tallinn? Eller har jag varit någon annanstans sedan jag besökte Estland?
 
 
Senaste personen du tänkte på:
 
Katta. För håller på att göra dagsplaner med henne as we speek.
 
 
Sak du ser fram emot:
 
Att få åka till Kroatien med tre vänner och dricka vin och äta god mat och lapa sol och se kroatisk kultur.
 
 
Dagens planer:
 
Fika hos min bror, och sedan åka in till kära Göteborg. Läsa mer i Ett litet liv, och kanske se något serieavsnitt.
 
 
Nästa veckas planer:
 
Mestadels jobba. Införskaffa eventuella saker till resan, och gå på Röda Stens konstutsällning. Skulle vilja gå på Hagabion, eller SF.
 
 
 
Lista snodd från Niotillfem.
Spara
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0