Fläta i håret och studentmottagning

2017-06-14 09:17:24
Kalas och festligheter
 
Braid in my hair and graduation party
 
 
 
Förra torsdagen gjorde vi oss iordning för att medverka på min kusins studentmottagning. Jag passade på att få mitt hår fixad när jag hade en utbildad frisör i närheten (min syster). Voilà.
 
---
 
Last Thursday, we got dressed and fixed to attend a graduation party to celebrate that my cousin graduated from high school. Since I had an educated hair dresser at presence (my sister), I made sure to get my hair fixed. Voilà.
 
 
 
Så åkte vi iväg. Hellå hellå från passagerarsätet. (Ser ledsen/trött ut tycker jag, men var inte det mig veterligen.)
 
---
 
And then we went away. Hello hello from the passanger sear. (Looks like I was sad/tired, but wasn't from my knowledge.)
 
 
 
Framme! Så himla fint med rhododendron. Vi var hursomhaver lite sena så vi fick käka potatissallad medan de andra tittade på, heh.
 
---
 
Arrived! So lovely with rhododendron. However, we were a little bit late so we had to eat potato salad while the other watched, heh.
 
 
 
Tårta! Jag glömde nästan av att jag faktiskt tål Schwarzwaldtårta. Tur att min farmor påminde mig! Och så var det ju presentöppning och kramar och lycka till och ett fint tal.
 
---
 
Cake! I almost forget that I actually can eat Black forest cake. Luckily, my grandmother reminded me! And then ther of course were opening of gifts and hugs and good lucks and a neat speach.
 
 
 
Det var nog min sista studentmottagning på ett tag, mig veterligen. Hoppas på examensfester istället!
 
---
 
Think that might be the last graduation from high school-party in a while. Hope for graduation parties for finishing college/university instead!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0