Lördag på landet med plugg, växtlighet, och mors dag-present

2017-06-02 08:46:37
Min Dag
 
Saturday in the countryside with studies, greeness, and Mother's day gift
 
 
 
 
Nu när en ny helg står runt hörnet (och mitt sommarlov, ska skriva min sista tenta idag!!) tycker jag att vi tittar på min förra som jag tillbringade ute på landet. Korna betade i hagen och jag hade ännu inte klimatångest för att herr Trump fortsätter ta dåliga beslut.
 
---
 
A new week-end is just around the corner (and my summer vacation, will write my last exam today!!), I thought we could look at my last week-end which I spent in the countryside. The cows ate grass in the pen, and I had not yet anxiety over the climate since mister Trump continuing to make bad decisions.
 
 
 
Efter att ha käkat frukost och löst korsord (snart får vi börja gömma våra korsord innan någon annan löser dem, skojade mamma), satte jag mig på verandan och pluggade med Elsa-Sara som sällskap. Fick också sällskap av hela familjen som ville prata medan jag försökte lära mig om hur nanopartiklar för medicinst bruk tillverkas ... (Men det är mysigt ändå. ♥)
 
---
 
After been eating breakfast and solved crosswords (soon we will have to hide our crosswords before somebody else solves them, my mother joked), I sat on the veranda and studied with Elsa-Sara as my company. Soon I got company by the entire family as well. They wanted to talk while I tried to learn how to fabricate nanoparticles for medicale usages ... (But it's cosy, though. ♥)
 
 
 
Bytte till balkongen och passade på att få lite sol samtidigt. Brände dock min bakre del, men det visste jag ju inte då.
 
---
 
Changed place to the balcony and tried to get some sun in the mean time. Burned my butt, but I didn't yet know that then.
 
 
 
Min syster passade på att åka iväg medan mina föräldrar var borta för att inhandla mors dag-present. Margarita-blommor och kryddväxter.
 
---
 
My sister went away to buy mother's day gift while my parents were away. A kind of daisies, and armotaic plants.
 
 
 
Jag käkade det här till lunch: pasta, tomater, fetaost, och basilika. Min syster och bror ordnade själva presenten. Jag hejade på.
 
---
 
I ate this for lunch: pasta, tomatoes, feta cheese, and basil. My sister and brother fixed the gift. I cheered on the side.
 
 
 
Titta så fint det blev!
 
---
 
Look how nice it became!
 
 
 
Fick ungefär tusen kramar av mamma när hon kom tillbaka. ♥
 
---
 
Got like thousands of hugs when my mother come back home. ♥
 
 
 
Jag tog mig en promenad i trädgården. Rododendron har sin korta blomningstid nu. Får passa på att njuta.
 
---
 
I went for a walk in the garden. The rhododendron is having its short florescence now. Have to seize the opportunity to enjoy this beauty.
 
 
 
Azalean blommar också. Härligt röd i allt det gröna. Snart kommer väl kaprifolen också! ((:
 
---
 
The azalea is also blooming. Lovely red in all the green. Think the perfoliate honeysuckle soon will bloom as well. ((:
 
 
 
Äppelträdet och marken under är vit av alla äppelblommor. Fint!
 
---
 
The apple tree and the ground under it is all white because of all the apple flowers. Neat!
 
 
 
Pappa sa dock att det inte verkar bli lika många äpplen i år som vanligt. Ett sådant år, tydligen.
 
---
 
Though, my father said that it looks like it won't be as many apples this year as usually. That kind of year, evidently.
 
 
 
Jag passade på att så spenat, och titta till mina grönsaksplantor som pappa satt ut. Skulle sått bönor också, men de skulle tydligen ligga i blöt i ett dygn så dem fick pappa också ta hand om. Käkade supermycket gräslök och persilja också, bara för att jag kunde.
 
---
 
I took the opportunity to saw spinach, and look for my vegetable plants which my father had plant. Was supposed to saw beans as well, but they had to lay in water for a day, so my father had to take care of them too. Ate very much of chives and parsley, just because I could.
 
 
 
Jordgubbsplantorna blommar! Sedan hängde jag på balkongen igen och pluggade ännu mer tills middagen var klar. Det fina med att vara på landet i tentavecka: behöver inte läggat tid på att laga middag, hehe.
 
---
 
The strawberry plants are blooming! Then, I hanged on the balcony again and studied until it was time for dinner. The persuit of being in the countryside when it's exam week: don't have to prepare and make dinner, hehe.
 
 
 
Grilad quornfilé, pommes frites, och sallad. Sådärja.
 
---
 
Barbequed quorn filet, french fries, and salad. Yummy.
 
 
 
Tiden sprang i väg, och plötsligt hade det blivit kväll utan att jag märkte och det blev dags att åka tillbaka till stan. Det fina med sommarkvällar.
 
---
 
The time ran away, and suddenly the evening had arrived without me noticing. It was time to go back to the city. The nice things with summer night.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0