Vad jag vill lyssna på i sommar

2017-06-21 21:05:26
TV/Podcast
 
What I would like to listen to this Summer
 
 
 
 
På midsommardagen sänds ju årets första sommarpratare. Jag har kikat igenom årets lista och kommit fram till vilka jag åtminstone kommer att lyssna på. Utöver det brukar jag även kika i dagstidningen för att se om gårdagens avsnitt var intressant (lyssnar ungefär alltid i efterhand eftersom efter i mitt podcastlyssnande). Hittar små guldkorn ibland på det viset! Men hursomhaver, här kommer listan med de av årets sommarpratare som jag ser mest fram emot att få lyssna på:
 
---
 
At Midsummer Day, the first episod of this year's summer speaches is being broadcasted (a Swedish radio program where different people get 1,5 hour to talk about what they want). I have looked trough the list of speakers and myself collected a list of which ones I would like to listen to. Beyond this list, I also use to look in the news paper if yesterday's speach was intresting or not (am quite never listening live, but afterwards). Find some really good ones by this way, as well! But anyway, here's my list of the speakers I looking forward listening to the most:
 
 
 
 
24 juni - Rickard Söderberg, operasångare som ska prata om kvinnor som inspirerat honom.
25 juni - Sarah Sjöström, simmare som ju är otroligt duktig.Tror det kan bli intressant.
26 juni - Negra Efendic, journalist som ska prata om gubbiga gubbar och vardagsrasister.
29 juni - Madeleine Onne, danssör/balletchef som jag tror jag kommer gilla för att jag älskar dans.
30 juni - Ann-Helén Laestadius, författare från Kiruna som kommer att prata mycket om hemstraden som ju håller på att flyttas.
 
 
2 juli - Harriet Andersson, skådespelerska och som jag tror kan vara gammal och vis.
3 juli - Ulf Ekman, f.d. pastor/författare och som jag hoppas kommer förklara något om Livets ord.
6 juli - Sherihan "Cherrie" Abdulle, sångerska som kommer ha en konversation med en syster och som jag tror kommer bli STARKT.
8 juli - Linda Boström Knausgård, författare/poet och som kommer handla om ungefär allt som ryms i livet vad det verkar.
10 juli - Dagny Carlsson, bloggerska och som efter 100 varv runt solten inte tycker det var bättre förr.
 
 
11 juli - Wiliam Spetz, skådespelare som kommer prata om sin mormor som har gått bort och vägen till skådespelaryrket.
12 juli - Angela Gui, doktorand i historia och som kommer att prata om att plötsligt bli en ofrivillig aktivist.
14 juli - Johannes Anyuru, författare/poet som kommer prata om en ängel i tunnelbanan och döden på Drottninggatan.
15 juli - Tove "Tove Lo" Nilsson, sångerska/låtskriverska som jag tror kommer LEVERERA.
17 juli - Linnéa Nilsson, handbollsspelerska/opinionsbildare som kommer att prata om rasism och våldtäktskultur och vad vi ska göra åt det.
 
 
18 juli - Johan von Schreeb, läkare som startade svenska läkare utan gränser.
19 juli - Tommy Ivarsson, lyssnarnas sommarvärd och som kommer att prata om att "våga prata om det" Från Kungälv som jag, btw.
21 juli - Johan Kuylenstierna, naturgeograf/miljödebattör och ja, det säger väl sig självt.
26 juli - Kalle Lind, författare/ radiopratare/ komiker och som jag gillade i På spåret.
30 juli - Fredrik Backman, författare och vars blogg jag läste ett tag och gillade (men slutade att läsa pga minns ej).
 
 
1 augusti - Aron Andersson, föreläsare/ äventyrare/ idrottsman och som blivit förste person i rullstol att bestiga Kebnekaise. Tror jag kan lära mig ett och annat om livet.
2 augusti - Miriam Bryant, sångerska/ låtskriverska och som jag tror kan bli trevligt.
6 augusti - Tarja Halonen, president (Finlands) som kommer prata om Nordens globala roll i en bred kulturell mening.
10 augusti - Magda Gad, journalist som reser dit andra journalister helst in reser.
16 augusti - Mats Persson, statsvetare som ska prata om vad som verkligen hände när britterna röstade för Brexit.
 
 
18 augusti - Annakarin Nyberg, internetforskare/ författare/ föreläsare och som bland annat kommer prata om kampen mot gubbar som använder härskarteknik.
19 augusti - Ruben Östlund, regissör som kommer att prata om rutan och att vinna guldpalmen.
20 augusti - Stina Ekblad, skådespelerska som kommer att prata om musik och poesi. Bra så.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0