Växtlighet, och rocka sockorna

2017-03-21 09:00:12
Min Dag Tankar Och Funderingar
 
Vegetation, and rock the socks
 
 
Medan jag hängde i Warszawa passade min passionsfruktsplanta på att växa till sig.
 
---
 
While I visited Warsaw, my passion fruit plant grow bigger.
 
 
Fick större och flera blad. Om jag har tur kanske jag kan få någon passionsfrukt till sensommaren.
 
---
 
Get larger and more leaves. If I'm lucky, perhaps I will get some passion fruit to the late summer.
 
 
Apropå växter, så köpte jag fröer och jord igår. Har varnat min far att jag förhoppningsvis har tid att åka ut till mina föräldrar och så lite av detta: spenat, sockerärter, bondbönor, aubergine, zucchini, pumpa, majs, och ruccola.
 
---
 
While talking about plants, I bought seeds yesterday. Have sent a warning to my father that I hopefully will have time to visit my parents and saw these: spinach, sugar peas, broad beans, eggplant, pumpkin, corn, and rocket salad.
 
 
Idag är det Internationella Down syndrom-dagen, vilket uppmärkas med uppmaningar att bära olika sockor för att hylla olikheter. En gul med elefant, och blåa med hjärtan hittade jag i min garderob. På rockasockornas hemsida finns det en himla massa bra info.
 
---
 
Today it is the International Down Syndrome day. By wearing different socks to celebrate differences (rock the socks), this day gets attention. In my wardrobe I found a yellow sock with an elephant and a blue with hearts on. At the rockasockorna's homepage, a lot of good information can be found.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0