Aprilböcker: Fyren mellan haven & New York-trilogin

2017-05-05 08:38:24
Böcker
 
April books: The light between the ocean & the New York trilogy
 
 
 
Är som sagt inne i en läsa-bok-fas i mitt liv, och tar mig igenom minst ett kapitel varje kväll innan jag somnar (ofta med boken bredvid mig och bokmärket på nattduksbordet). I april läste jag ut dessa två:
 
---
 
As I have said, I am in a reading-book-phase right now. Reading at least on chapter every evening before I fall asleep (often with the book next to me, and my book mark at my bedside table). In April, finish reading these two books:
 
 
 
Fyren mellan haven av M.L. Stedman. Har ju blivit en film, och är en bestseller. Handlar om Tom som jobbar som fyrvaktare och flyttar därför till en ö tillsammans med sin fru. De försöker skaffa barn, men får missfall efter missfall. En natt spolas en båt upp på land med en död man och en levande bäbis. Frågeställningen de ställs inför: behålla barnet, eller rapportera händelsen? De behåller det. Men när de kommer tillbaka till land för ett tag, märker de hur deras lycka för barnet istället utgör en oförtröstlig saknad hos någon annan.
 
 
 
En stycke text som jag inte gillade. Jag tyckte aldrig den grep tag, men tog mig ändå genom de 378 sidorna. Av mig får den ♣♣ av ♣♣♣♣♣.
 
 
 
New York trilogin av Paul Auster. En modern klassiker som jag har velat läsa i flera år. Börjar med Stad av glas, fortsätter med Vålnader, och avslutas med Det låsta rummet. En får följa olika detektiver och fall, som kanske eller inte kopplas ihop. Namn som återanvänds. I Vålnader, t ex, får vi följa Mr Blue som får ett uppdrag av Mr White att bara spana på Mr Black för obestämd framtid. Men frågan är, finns Mr White överhuvudtaget? Ja, ni fattar kanske.
 
 
 
Gillade det här stycket. "Sist av allt tänker jag bli lindansare [...] Dansa på lina tills jag dör." Den här boken får ♣♣♣♣ av ♣♣♣♣♣.
 
 
 
Har lånat två böcker och köpt en också. Flickorna har jag lånat från biblioteket och håller på och läser just nu (så himla bra, skulle vilja ligga på gräsmattan och bara läsaläsaläsa hela dagen med den här i handen). Doktor Glas lånade jag av en kompis och har redan läst ut (läste ut den tredje maj, så den fick inte vara med i det här inlägget). Och så köpte jag Ett litet liv, och som jag tänkte läsa i sommar när jag (förhoppningsvis) har tid, och längre väg till biblioteket och därmed mindre möjlighet att låna böcker.
 
---
 
Have loaned two books and bought one as well. The Girls, which I am reading right now (loving it so far), have I loaned from the library. Doctor Glas have I loaned from a friend av finsihed reading (but did it in May, so it will need a post of it's own). Bought A Little Life, the other day and have plans of reading it in the summer when I (hopefully) have time.
 
 

Kommentarer
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Kul med lite att läsa

2017-05-05 @ 09:07:44
URL: http://madelein.se/
Postat av: Hemma Hos Felicia

älskar boktips!!! :D

2017-05-05 @ 09:16:55
URL: http://feliciahblogg.webblogg.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0