Min förra halva lördag och söndag: ESC, hoppande på studsmattor, och bibblan

2017-05-20 08:34:08
Kalas och festligheter Min Dag
 
My last half Saturday and Sunday: ESC, trampoline-jumping, and the library
 
 
 
Nu är det en ny helg igen, men jag sitter mest inomhus och försöker skriva rapporter och plugga (ställer dock upp mina fönster så jag kan få sol samtidigt), så tänkte vi tar en kik på min förra istället. Jag stod och väntade på spårvagnen vid Linnéplatsen efter att ha firat Astrid.
 
---
 
Now it's already a new week-end, but I'm mostly indoors writing reports and studying (opening my windows, though, so I can get some sun), so thought we could look at my last week-end instead. I was standning at Linnéplatsen and waited for a tramway after been celebrating Astrid's birthday.
 
 
 
Mötte upp Tonny och vi vandrade hem till Annie. Jag fick en glittrig guldhatt, och så kollade vi gamla ESC-klipp för att minnas och för att peppa Ilma och Tonny. När ESC började satte vi oss i soffan, och kommentarerna började flöda direkt, haha.
 
---
Met Tonny, and we walked together to Annie's place. I got a glittering gold hat, and we watched old ESC-videos on Youtube to remember, and to give Ilma and Tonny a hint of what was coming. When ESC started, we took place on the sofa and we began to comment immediately, haha.
 
 
 
Jag var den enda som tyckte den här gossen var söt/cool/bra. Men det visade ju sig att jag inte var den enda i hela Europa som tyckte det. Lissabon nästa år, alltså.
 
---
 
I was the only one thinking this guy from Portugal was sweet/cool/good. But it turned out that I was not the only one in Europe with this opinion. ESC will be held in Lissabon next year (since Portugal won).
 
 
 
Dagen efter försökte jag få lite plugg gjort, innan jag bytte om till träningskläder och mötte upp Nalle. (Känner mig lite som en 14-åring i efterhand med det här posandet. Oh, well.)
 
---
 
The day after, I tried to study before I changed clothes to an exercise outfit. Took the bus and met Nalle. (Feel like a 14-year old with this posing. Oh, well.)
 
 
 
Vi skulle nämligen hoppa på studsmattor på Airhop tillsammans med Lova och Lenis. Det var vi och fyra (!) barnkalas som hoppade omkring. Jag försökte lära mig att göra volter i luften, det gick inte superbra. En timma räckte gott och väl för oss. Efteråt käkade vi. En fågel bredvid betedde sig märkligt, men jag lyckades inte fånga det på bild som ni ser. Och så tänkte jag ta smygfoto men Lenis kom på mig och då skämdes jag och vågade inte ta fler kort.
 
---
 
We jumped on trampolines at Airhop together with Lova and Lenis. It was us and four (!) childrens parties ( = a lot of children) jumping around. I tried to learn making volts in the air, but it didn't work so well. One hour was enough for us, and then we went out to eat. A bird next to us had a strange behavior, but I didn't manage to catch it at a picture. And then I tried to take a photo without anyone noticing, but Lenis caught me and then I felt ashamed and didn't want to take anymore pictures.
 
 
 
Jag åkte istället till biblioteket för att låna en ny bok (det blev Det finns inget att vara rädd för, och den är redan utläst). Fint med prideflaggan på Stadsteaterns fasad.
 
---
 
Instead, I went to the library to loan a new book (have already finished it). Nice with the pride flag on the wall of Stadsteatern.
 
 
 
Åkte hemåt och hade fått massa energi av allt hoppande så jag tog tag i att ta hand om mina växter och annat småpyssel jag har skjutit på att ta tag i. Vaknade upp dagen efter med träningsvärk.
 
---
 
Went home and was full of energy from all jumping, so I took care of my plants and did other stuff that one can do when having a free time left. Woke up the next day with ache from exercising.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0