Måndag, vecka 45

2017-11-06 08:42:00
Veckorapport
 
Monday, week 45
 
 
 
 
God dagens! Har sovit som en stock men är fortfarande lite trött. Har en förkylning som ligger och pyr i bakgrunden, nyser till ibland och har ont i halsen i bland. I fredags hade jag huvudvärk och gick hem tidigare och tittade på Lego-film och vilade. Har haft en lugn helg i övrigt. Mest läst bok (Americanah), tittat på serier och film, lagat middag hos Bagge & Dash, tagit promenader, gått på yoga, och spelat dataspel. Hade tänkt att gå på ett spinningpass men avbokade mig och tog en promenad med orange solnedgång som vy.
 
---
 
Good day! Have been sleeping well tonight, but am still tired. Have a cold that doesn't break out, but laying in the background and I sneeze sometimes and have a sore throat sometimes. Last Friday, I had a headache and went home early and watched a Lego-film and rested. Have had a calm week-end, however. Mostly read a book (Americanah), watched tv-series and films, cooked dinner at Bagge & Dash's place, went out walking, went to a yoga class, and played computer games. Had planned to attend a spinning class, but I canceled my booking, and took a walk instead with an orange sunset as my view.
 
 
 
Den här veckan har jag tänkt skriva om min helg, ett recept med en vegansk chokladkaka, nytt försök med den där filmlistan, min måndag & tisdag förra veckan när vi käkade pizza och tog oss ur ett escape room, och en lista på saker att göra nu i gråa november.
 
---
 
This week I have planned to write about my week-end, a recipe with vegan choclate cake, a new try with the fim list, my Mondag & Tuesday last week when we ate pizza and escaped an escape room, and a list of things to do during this grey November.
 
 
 
Den här månaden är jag på städlistan i labbet, så idag ska det bli rent och fint där. Annars ska jag göra ett nytt försök med att göra oligomerer, det gick inte så bra förra veckan ... På bilderna vi fick fram hade vi mer formationer av Pippi Långstrump och örnar, vilket var fint estetiskt men vi var ute efter prickar. Helgen den här veckan kommer jag att spendera i huvudstaden, och det ser jag fram emot. Hoppas ni får en trevlig vecka!
 
---
 
This month, I'm on the cleaning list for the lab, so today we will make it clean and nice. Otherwise, I will make a new attempt of creating oligomers, since it didn't went so well last week ... At the analyzing picture we got, there were more formations of Pippi Longstocking and eagles, which was nice estethically but we wanted only dots. I will spend this coming week-end in our capital city, which I looking forward to. Hope you get a nice week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0