Måndag, vecka 47

2017-11-20 08:39:00
Veckorapport
 
Monday, week 47
 
 
 
 
God morgon! Ett litet, litet snölager har lagt sig över Göteborg. Igår när vi åkte tåget hem från Uppsala fick vi nyhetsuppdateringar om att det var snökaos och snöoväder i Gbg. Det var väl ändå att ta i? Nog för att det är lite halare nu och lite snö på taken, men värre än såhär har en ju sett. Men appropå Uppsala så har vi haft fyra roliga dagar på Biotekniksdagarna. Lite mindre sömn än en hade önskat, men lite mer lära känna folk och upptäcka Uppsala och dess möjligheter.
 
---
 
Good morning! A thin, thin layer of snow is covering Gothenburg. Yesterday, when we were at the train back home from Uppsala, we got news about the snow chaos in Gothenburg. A little bit of exaggeration, though, right? Well, it's a bit more slippery at the streets, and snow at the roofs, but have experienced worse than this. But when speaking of Uppsala, we have had four very funny days at the Biotehcnology days. Some lack of sleep, but more of getting to know people and discover Uppsala and its opportunities.
 
 
 
Den här veckan hoppas jag att jag gör inlägg om när jag besökte Wille i Stockholm, Bioteknikdagarna i Uppsala, ett grekiskt recept, och en bok jag läst ut.
 
---
 
This week I hope to create posts about when I visited Wille in Stockholm, Biotehcnology days in Uppsala, a greek recipe, and a book I've finished reading.
 
 
 
Den här veckan har jag en del att göra i labbet. Hoppas på att kunna få celler att ta upp ett protein och sedan mäta upptaget. Och producera mina proteinaggregat. Ska även ut och besöka två gymnasieskolor för att peppa tjejer att gå med i vårt mentorskapsprogram Pepp!. Så har en del att göra den här veckan med. Men hoppas er vecka blir finfin!
 
---
 
This week I have a lot to do in the laboratory. I hopefully will study the cell's uptake of a protein, and produce aggregated proteins. Also, I will visit to high schools to make high school girls intrested in attending our mentorship program Pepp!. So I have things to do this week as well. But hoping your week will be pretty nice!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0