Måndag, vecka 43

2017-10-23 08:23:00
Veckorapport
 
Monday, week 43
 
 
 
 
God morgon! Den här helgen har varit full av berättelser under hashtaggen metoo. Tyvärr. Så många kvinnor som berättat om män som sexuellt trakasserat eller våldfört dem, både nu och under tonåren. Och det är alla möjliga män. En främling på gatan, en man på krogen, brorsans bästa kompis, eller ex-pojkvännen. Men det är kvinnorna som får leva med det och försöka bearbeta att någon förgripit sig på dem. Som skäms och får brevet hem från polisen om att ärendet är nedlagt. Det stora antalet kvinnor som delat med sig av sina upplevelser tyder på att det här är rejält samhällsproblem vi har att göra med. Tyvärr visste vi ju redan att det var så. Fy fasiken. Hoppas att detta leder till en förändring och att det tas på det allvar det förtjänar.
 
---
 
Good morning! This week-end have been full of stories under the hashtagg metoo. Unfortunately. So many women that have told stories about men that have been sexually harassed or raped, both now and in the teenage years. And it's all kind of men performing these actions. A stranger on the street, a man at the pub, the brother's best friend, or the ex-boyfriend. But it's the women who have to live with it, to deal with that someone has violate them. Who are ashamed, and get a letter from the police that their case is dismissed. The great amount of women that have shared their story showing that this is a large problem in our society. But unfortunately, we already knew that. Damn it. Am hoping for a change, and that this problem are taking serious.
 
 
 
Den här veckan tänkte jag göra inlägg om ett recept, sådant jag ser (såg) fram emot i höst, och en filmlista.
 
---
 
This week I have planned to create posts containing a recipe, things I'm looking forward to this autumn, and a film list.
 
 
 
Alldeles snart ska jag ge mig av till skolan och åka iväg till ett spa med min forskaravdelning. Vi ska ha teambuilding och seminarier. Och så har vi fått lite tid till att hänga på spat. Det kommer bli kul! Annars är det ju tentavecka. Jag har bara en hemtenta, och det är så himla skönt att slippa tentastressen och ångesten. Efter fyra år av sådant tillstånd tycker jag att jag förtjänar att slippa det. Men mot helgen börjar folk bli redo att umgås igen, så det ser jag också fram emot. Hoppas ni får en finfin vecka!
 
---
 
Very soon, I will go to school and then travel to a spa together with my research division. We will have teambuilding and seminares. And we have also got some time to spend at the spa. It will be fun! Otherwise, it's exam week. I have a home exam, and it's so nice to don't have exam anxiety and stress. After for years of this condition, I think I deserve to escape it. And towards the week-end, people are getting ready to hang-out again. Hope you get a nice week!
 
 
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0