Tisdag, vecka 40

2017-10-03 08:23:51
Veckorapport
 
Tuesday, week 40
 
 
 
 
Hej! Oktober och höstrusket har anlänt. Har lyckats bli frisk! Är så himla trevligt att kunna andas ordentligt igen och inte få hostattacker.Är dock fortfarande lite seg, men det efter att ha dansa tillräckligt och druckit vin i helgen på vår bØf-finomsitts. Hade det himla trevligt dock, men tog typ inga andra foton än på maten. Den här veckan ska jag sätta ihop DNA som vi har klippt sönder och sedan kontrollera att det har blivit rätt, och till sist få E. coli bakterier att uttrycka genen vi är intresserade av. Jag kommer mer och mer igång med mitt examensarbete, alltså. Känns bra.
 
---
 
Hi! October and the autumn weather have arrived. Have managed to recover from my cold! It's so nice to be able to breathe normally again and not have to cough all the time. Am still a little bit tired though, because I spent my Saturday night with a lot of dance, and some wine. Had a very nice time though, but didin't took any pictures besides for when I documented the food. This week I will try to ligate DNA which we have cut, and than check so it's in our way, and finally make E. coli express it for us. I'm getting on with my Master's Thesis. Feels good.
 
 
 
Den här veckan vet jag att jag kommer vara rätt upptagen, men ska försöka göra inlägg om: min helg ute på land, sådant jag ser fram emot i höst, och en pubrunda & en hajk. Idag ska jag gå på mitt första möte med projektgruppen i Pepp. Det är en organisation som är till för att få gymnasietjejer att intressera sig för teknikutbildningar. Det blir fint och bra. Ha en riktigt fin vecka, nu då!
 
---
 
This week, I know I will be quite busy, but I will try to create posts about: my week-end at the countryside, what I'm looking forward this autumn, and a pub crawl & a hiking. This afternoon, I will attend my first meeting with the project group of Pepp. Pepp is an organisation that want to get high school girls intrested in technical educations. It will be nice. Have a splendid week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0