9 födelsedagar

2017-09-12 19:28:00
Kalas och festligheter
 
9 birthdays
 
 
 
 
Om mindre än en vecka fyller jag år, så tänkte vi kunde kika i backspegeln på 9 födelsedagar. Slogs av att jag inte har förändrat min stil jättemycket, och använder fortfarande samma trenchcoat som för sju år sedan. Har dock ändrat min sminkstil (till obefintlig, heh) och mitt hår verkar ha blivit tråkigare??? Ovan är hursom från förra året (2016), när jag hade fest i lägenheten och fick heliumballonger och var så himla glad över detta.
 
---
 
I have my birthday in less than a week, so thought we could look at some earlier birthdays. Discovered that I might haven't change my style of clothes that much during these years, for example I'm still using the same trenchcoat since seven years ago. Except for my make-up style (it's more or less nonexistent, heh), and my hair seems to got more boring??? However, the picture above is from last year (2016) when I had a party in my apartment and got helium ballons and I was so happy for this.
 
 
 
 
2008. Fyllde sexton år och hade precis börjat gymnasiet. Rockade hatt, chinos och hoodie vad det verkar.
 
---
 
2008. My sixteenth birthday, and I had recently started at high school. Wore hat, chinos and hoodie as it seems.
 
 
 
2009. Hade inte dokumenterat mina födelsedagar så bra som jag hade önskat, så fick ta den här bilden från december. Fyllde i vart fall 17 och firade det antagligen med att käka mormors tomatsoppa (familjerecept) och hångla med min dåvarande pojkvän.
 
---
 
2009.Hadn't documented my birthdays as good as I thought, so I had to take this picture from December. However, had my seventeeth birthday and might have celebrated it eating grandmother's tomato soup (family recipe) and make out with my formerly boyfriend. 
 
 
 
2010. På min artonde födelsedag hade gymnasieklassen ett gäng italienare på besök (så att vi kunde åka ner till Italien året därpå och bo hos italienska familjer). Eftersom det var min födelsedag när de var här kunde jag inte ha en italienare hemma hos mig (???), tänkte jag. Hängde med klassen + italienarna i Göteborg på dagen och åkte hem och käkade köttbitar med potatis och fick presenter på kvällen. Hade fått tandställning också, vilken jag var ytterst noga med att dölja under leendet.
 
---
 
2010. At my eighteenth birthday, a bunch of Italian people were visiting our high school class (so we could travel to Italy the year after and stay at Italian familie's places). Since it was my birthday when they were here, I couldn't have anyone staying at my place (???), I thought back then. During the day, I hanged aroung with my class and the Italians in Gothenburg, before I went back home and had meat and potatoes for dinner, and got birthday gifts. Also, I had got a bracer whichI carefully hided behind my smile.
 
 
 
2011. Fyllde 19 och ville helst bara fylla 20. Hade tagit studenten och hade för tillfället inget jobb eller idé om vad jag skulle kunna plugga till. Firade dagen med släkt och pojkvän. Och saknar ändå de där solglasögonen som jag har tappat bort. :/
 
---
 
2011. My nineteenth birthday, and I wished for turning 20. Had graduated from high school and had for the moment no job or idea about what to study. Celebrated the day with relatives and boyfriend. And oh, am missing those sunglasses; lost them somehow. :/  
 
 
 
2012. 20 år fyllde jag här! Käkade mormors tomatsoppa och gick till systembolaget. Och var tandställningsfri!
 
---
 
2012.20 years old! Ate grandmother's tomato soup, and went to Systembolaget (Swedish Alcohol Retailing Monopoly). And had been free from my bracers!
 
 
 
Och! Hade 20-årsfest med temat "mustascher, hattar, och katter". Älskade att folk bar hattar (de försvann och kom tillbaka under kvällen, dock). Wille var utklädd till en katt från Aristocats. Anna var också med och dansade med oss.
 
---
 
And! Had a birthday party with the theme "moustaches, hats, and cats". Loved that people wore hats (thought, they disappeared and found during the evening). Wille was dressed as a cat from Aristocats. Anna was also there and danced with us.
 
 
 
2013. Mitt 21:a födelsedag och jag hade precis börjat på Chalmers. Käkade spenatsoppa, och hade köpt den blå tunikan till mig själv i present. Fick på kvällen samsas om sängutrymmet med Elsa-Sara.
 
---
 
2013.My 21th birthday, and I had recently started my education and Chalmers Univeristy of Technology. Ate spinach soup and had bought this blue tunica for my self as a gift. During the evening, I had to go together with Elsa-Sara about the space in bed. 
 
 
 
2014. Fyllde 22 och hade ganska nyligen flyttat in i min lägenhet. Köpte den bruna hatten till mig själv i present, och bjöd hem familjen (mamma, pappa, syskon, farmor, farfar, mormor) på tvårätters. Hade gjort för mycket cheesecake så tog med en på ett bØf-möte vi hade samma dag, och fick bØf:arna att fira mig. Goals.
 
---
 
2014.22 years old and had recently moved in to my apartment. Had bought the brown hat as a birthday gift to myself, and invited my family (mum, dad, siblings, grandmothers, grandfather) to a dinner of two dishes. Hade baked too much cheesecake, so brought one to a meeting I had the same day with bØf and made them celebrate me. Goals. 
 
 
 
Till helgen hade jag och Katta kombinerad inflyttnings- och födelsedagsfest. Suokko och Jens hade med sig SOPSÄCKAR fyllda med ballonger; drömmen! Vi fick KfKb-shots i present, och dansade omkring bland ballongerna. Bra skit. 
 
---
 
That week-end, me and Katta had combined moving-in-party with our birthday party. Our friends Suokko and Jens brought SACKS with ballons; the dream! We also got KfKb-shots (like hot shot) as a gift, and danced around among the ballons. It was nice.
 
 
 
2015. Fick tillsägelse av Brumm att inte boka upp något fredagen jag fyllde 23. Blev upphämtad av Nalle, Gürra, och Bagge som förde mig till Systemet där vi köpte ekologiskt rosévin. Sedan blev jag förd hem till Eddie där fler festdeltagare väntade. Och 23 cl bäsk, vilken jag fick efter att ha druckit några glas vin ... Avslutade kvällen med att stänga Gasquen.  
 
---
 
2015.Brumm had told me to not make any plans for the Friday at which I turned 23. So that day, Nalle, Gürra, and Bagge picked me up and led me to Systembolaget wherw we bought a bottle of rosé wine. Then we went to Eddie's place where more people were waiting. Along with 23 centiliters of bäsk (a Swedish style spiced liquor, tasting awful) which I got after some glasses of wine ... Ended the night by dancing at Gasquen until it closed.
 
 
Spara
Spara
Spara
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0