Det var söndag och jag åkte ut till landet

2017-09-06 08:49:00
Min Dag
 
It was Sunday and I took the bus to the countryside
 
 
 
 
I söndags var det enda dagen på ett tag som jag skulle ha tid att åka ut till landet, så passade på att besöka familjen, katter, växthuset och grönsakslandet.
 
---
 
Las Sunday, I went to the countryside to visit my family, the cats, the green house, and the plots of vegetables.
 
 
 
Efter att ha hängt i soffan med mamma, syster, och bror, gick jag och min pappa ut för att ta upp grönsaker som jag kunde ha med mig hem. Har så himla himla mycket rotfrukter i kylen nu.
 
---
 
After spending time on the sofa with mother, sister, and brother, me and my father went outside to pick vegetables to me. Have so many root vegetables in my fridge now.
 
 
 
Det var härligt ute, så vandrade omkring i trädgården. Och plockade äpplen från trädet.
 
---
 
It was lovely outdoors, so I walked around in the garden. And picked apples from the tree.
 
 
 
Vandrade vidare in i skogen. Tänkte jag skulle hitta kantareller, fastän jag vet att jag är urkass på det.
 
---
 
Walked further in to the woods. Thought I maybe could find some chantarells, even though I know I'm very bad at looking for mushrooms.
 
 
 
Hittade bara några få blåbär och massa spindelnät.
 
---
 
Only found a few blueberries, and a lot of spider web.
 
 
 
Och mattor med harsyra. Nomnom.
 
---
 
And fields with wood sorrel. Nomnom.
 
 
 
Fick middag. Rotfrukter som pappa tagit upp några timmar tidigare, quornfiléer (de andra åt kyckling) och såser och så. Gött.
 
---
 
Had dinner. Root vegetables which my dad had picked just some hours ago, quorn fillets (the other one had chicken), and sauces and such. Good.
 
 
 
Mamma hade gjort en morotskaka till efterrätt! Så himla gott. Den tog inte slut, så jag fick med mig en bit hem, win.
 
---
 
My mother had made a carrot cake for dessert! So good. Brought a piece of it with me.
 
 
 
Framåt kvällen klappade jag Elsa-Sara hej då, tog med mig grönsaker och kaka, och åkte hem till stan igen.
 
---
 
At the evening, I patted Elsa-Sara good bye. Brought the vegetables and cake, and went back home to the city.
 
 
 
 
Bara titta så mycket gott. Rödbetor, potatis, morötter, och lök. Glömde gurkan och purjolöken på landet. :/ Knôkat i kylskåpet, alltså.
 
---
 
Just look how much good things. Root beets, potatoes, carrots, and onion. Forget the cucumber and leek in the countryside. :/ Crowded in the fridge now, however.
 
 
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0