Host host

2017-09-24 10:21:30
Min Dag
 
Sickness
 
 
 
 
Dricker nyponsoppa med glass och äter varma smörgåsar. Dricker varmt vatten med honung och citron, i hopp om att det ska få hostan att försvinna. Äter spaghetti med tzatziki och hoppas på att vitlöken ska göra susen. Ligger i soffan och ser på dålig (Need for speed) och bättre (Kubo och de två strängarna) film, eller läser bok. Struntar i disken och använder samma kopp hela dagen. Är alltså fortfarande sjuk och det är såhär jag har spenderat min helg. Har ställt in mina helgplaner för att kunna ligga i soffan med fleecetröja och filt. Tror också jag lyckades få ett nytt förkylningsvirus på halsen innan helgen, kände mig lite febrig igår. Men känner mig något bättre idag. Vill tro att rå vitlök gör susen. Ska bara vila idag också. Känns som jag har varit sjuk i minst tre veckor nu, och börjar bli en aning rastlös och trött på det. Vill ta promenader i den krispiga höstluften, simma längder, och bara ha ork till att göra andra saker än att slötitta på film. Hoppas ni har haft en dunderfin helg, kompisar.
 
---
 
Am still sick, but getting better.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0