Måndag, vecka 37

2017-09-11 08:55:34
Veckorapport
 
Monday, week 37
 
 
 
 
Vaknade upp igår med ont i halsen och antagligen feber. Skulle egentligen ha jobbat, men stannade hemma och drack nyponsoppa och åt glass. Har fortfarande ont i halsen idag, men tror att febern har dalat. Hoppas på att det inte är halsfluss; googlade igår och kom fram till att så länge en är snuvig (eller andra förkylningssymptom) så är det inte halsfluss. Den här veckan hoppas jag på att få ordning på rutiner och starta igång mitt examensarbete. Och om en vecka är det min födelsedag, är väldigt pepp på detta.
 
---
 
Yesterday, I woke up with sore throat, and probably fever. Actually, I would have worked some hours, but I had to call them and tell that I will stay at home. Drank rosehip soup, and ate ice cream. Today, I still have a sore throat, but I think the fever is gone. Hopefully I have caught a tonsillitis; googled yesterday and found out that as long as one have rheumy (or other symptoms of a cold), it's not tonsillitis. This week I hope to get some order and routins in my life, and start with my Master's thesis. And one week from now, it's my birthday which I'm very much loooking forward to.
 
 
 
Får se hur halsontet artar sig och om jag kommer kunna göra några inlägg, men annars tänkte jag blogga om: pubrunda, sista dagarna av mottagningen, måndag+tisdag+torsdag förra veckan, tidigare födelsedagar, ett recept innehållandes aubergine, och böcker jag är sugen på att läsa. Nu ska jag ta en ipren och göra mig iordning för att ta mig till skolan. Ha en trevlig vecka! 
 
---
 
We will see how much energy I will have this week to create posts, but I have planned to make posts about: pubcrawl, last days of the reception, monday+tuesday+thursday last week, earlier birthdays, a recipe with eggpant, and books I would like to read. Now, I will take some paracetamol, and then make myself ready for school. Hope you have a nice week!
 
 

Kommentarer
Postat av: norrbotten emma

ha en underbar dag
kramizzz

2017-09-11 @ 09:19:28
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0