En solig aprilfredag med experiment, potatissallad och Skäl

2018-04-25 23:17:02
Min Dag
 
A sunny Friday in April with experiments, potato salad and Skäl
 
 
 
Det var fredag och april och maskrosor växer vid min husvägg.
 
---
 
It was Friday and April and dandelions is growing by my house wall.
 
 
Det var soligt och prognoserna hade lovat årets hittills varmaste dag. Jag tog på mig höst / vår-jackan. Men fick snart ta av mig den med pga för varmt. Passade på att promenera till skolan istället för att ta bussen.
 
---
 
It was sunny and the weather forcasts had promised the warmest day of the year so far. I wore my autumn / spring jacket. But had soon to take it of since it was to warm. Seized the opportunity and walked to school instead of taking the bus.
 
 
Tillbringade dock hela förmiddagen inomhus för att separera olika former av proteiner med kromatografi. Syns inte här men jag har börjat få framsteg med mina proteiner. Äntligen. Rider på någon slags framgångsvåg nu.
 
---
 
Though, I spent the entire morning indoors separating different forms of proteins with chromatography. Isn't shown in this picture, but I've had some success with my proteins. Finally.
 
 
Men på lunchen. Satt utomhus med Annie. Fångade sol.
 
---
 
But during lunch. Was outdoors with Annie. Got some sun.
 
 
Vi hade fredagsfika klockan 15 på kontoret. Sedan gick till AFM-rummet (ett slags mikroskop). Ser ni? Röd i ansiktet efter sol.
 
---
 
At 3 pm, we had coffee break at my office. Then, I went to the AFM room (a kind of microscope). Can you see? After sun-red in my face.
 
 
Två timmar senare var jag klar med det här mikroskopet.
 
---
 
Two hours later, I was done with this microscope.
 
 
Vandrade hemåt. Solen skulle inte gå ner förrän om några timmar, men jag såg att den var på väg ditåt.
 
---
 
Walked home. The sun was not to be set until some hours later, but I could see it began to set.
 
 
Gjorde potatissallad till middag. Med stekt halloumi till. Slänger upp recept senare!
 
---
 
Made potato salad for dinner. With fried halloumi. Will post the recipe later!
 
 
Sedan! Solnedgång.
 
---
 
Later! Sunset.
 
 
Tillbringade kvällen i soffan och läste Skäl av Emma Holm. Gillar språket och hemligheten som långsamt kommer i ljuset. Det var en fredag det.
 
---
 
Spent the evening on my sofa reading Skäl by Emma Holm. And that's all from this Friday.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0