"I see your true colors, that's why I love you" (bröllopet)

2018-08-24 09:16:16
Kalas och festligheter
 
"I see your true colors, that's why I love you" (the wedding)
 
 
 
Förra lördagen var jag på bröllop. Tillbringade först hela förmiddagen med att försöka hitta något att ha på mig eftersom jag i sista stund egentligen inte kände för att ha klänning. Men hittade inget som passade. Missade sedan bussar och tåg hem till mina föräldrar och fick till sist ungefär en halvtimme på mig att göra mig iordning. Till slut var vi hursomhelst på väg uppför kyrkbacken för att vänta på bröllopsparets intågande.
 
---
 
Last Saturday, I attended a wedding. First, I spent the entire morning trying to find something to wear since I actually didin't wanted to wear a dress. But didn't found anything that fit. Then, I missed buses and trains to my parent's place and in the end got half an hour to get myself ready. Finally, and however, we were on our way to the church to wait for the entrance of the bridal couple.
 
 
Alla fick såpbubblor och en näsduk. Trodde inte att jag skulle gråta och alltså inte heller behöva använda den. Men när sångduon satte igång med stämsången från Ronja Rövardotter och brudparet tågade in. Då brast det.
 
---
 
Everyone got soap bubbles and a napkin. Didn't thought I would cry and thereby not need to use them. But when the song duo started to sing the vocals from Ronja Rövarotter and the bridal couple walked the aisle. Then the tears came.
 
 
Min kusin Mikael sa "ja". Mikaela sa också "ja". Så fick de Guds välsignelse och tågade ut till "Sweet Child O' mine". Mycket fint. Jag grät en gång till. Sedan fick det vara nog med tårar.
 
---
 
My cousin Mikael said "I do". Mikaela also said "I do". And they got the blessings from God and walked out to the tones of "Sweet Child O' Mine". Very nice. I cried once more. Then it was enough with tears.
 
 
NYGIFTA. Hurra.
 
---
 
JUST MARRIED. Hurray.
 
 
Vi försökte blåsa såpbubblor men tyvärr blåste det bara mot oss och inte brudparet. Men de gick fint att använda till att få outfit-bild. Och ja, det blev klänning ändå. Som jag ju missfärgade på ryggen med hjälp av rött konfetti och svett på dansgolvet. Nåväl.
 
---
 
We tried to blow soap bubbles but unfortunately it was to windy and the bubbles didn't reach the bridal couple. Used them insted for outfit-photos. And yes, wore a dress anyway. Which I discolored on the back with the help from red confetti and sweat on the dance floor. Oh, well.
 
 
Mamma och jag. Så himla fint att mamma bar hatt. ♥
 
---
 
My mother and I. So nice that my mum wore a hat. ♥
 
 
Rörda, men glada, kvinnor.
 
---
 
Touched, but happy, women.
 
 
I festlokalen skålade vi med bubbel. Käkade mat och så ni vet.
 
---
 
At the party, we toasted with champagne. Ate food and stuff you know.
 
 
Skålade för brudparet. Lyssnade på tal. Gick till baren. Skålade lite till.
 
---
 
Brought a toast for the bridal couple. Listened to speeches. Went to the bar. Toasted even more.
 
 
Ljusslingor. Mysigt.
 
---
 
Mini-light strands. Cosy.
 
 
Syskonen Haraldsson. I åldersordning till och med.
 
---
 
The Haraldsson siblings. Even in order of age.
 
 
Mina kusiner ville också.
 
---
 
My cousins also wanted.
 
 
Försökte ta ett kort med alla kusiner. Tror vi lyckades få med alla på ett kort till slut ("Var är Emelie? EMELIE! KOM HIT DÅ!"). Men det var inte på detta.
 
---
 
Tried to take a photo of all the cousins. Think we finally managed to take a photo of everyone ("Where is Emelie? EMELIE! COME HERE!"). But it wasn't at his photo.
 
 
Svårt att knô in hela familjen Haraldsson i en bild. Fick kompromissa.
 
---
 
Hard to squeeze the entire Haraldsson family into one photo. Had to compromise.
 
 
Mamma och hennes syskon.
 
---
 
Mother and her siblings.
 
 
Det blåstes såpbubblor vid mitt bord.
 
---
 
At my table, soap bubbles were blown.
 
 
Till sist: tårtan serverades.
 
---
 
Later: the cake was served.
 
 
"Det här ska jag fotografera", tänkte jag efter kanske en cider för mycket. Bra fokus och ljus där, Elin.
 
---
 
"I want to photograph this", I though after maybe one cidre to much. Good with focus and light, Elin.
 
 
Minns inte vad jag tänkte kring det här med att ta kort på brudparets ryggar när de skar upp tårtan. Hade säkert en bra tanke just då.
 
---
 
Can't recall why I thought it would be a good idea to take a photo of the backs of the bridal couple while they were slicing the cake.
 
 
Sedan tog jag inga fler bilder, så ni får den här på mig och Eme. Brudparet dansade sin första dans tillsammans som gifta och bjöd sedan upp hela festen på dansgolvet. Där jag stannade i princip resterande delen av kvällen. Gjorde bara avbrott för toapauser, påfyllnad av likör- eller vattenglaset, eller när det gick på en låt jag inte gillade. Fantastiskt fint. Tack Mikael och Mikaela för att jag (och vi) fick vara med och dela denna dag med er. ♥
 
---
 
From that on, I didn't took any more photos, so I give you this one with me and Eme. The bridal couple danced their first danced as married and then invited all the guests to the dance floor. Where I stayed for the rest of the evening. Only took pauses for toilet visiting, refilling my liquor or water glass, or when a song I don't like was put on. All fantastic. Thanks to Mikael and Mikaela who let me (and us) celebrate this day with you. ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0