Vecka Trettiotre

2018-08-15 11:14:00
Veckorapport
 
Week Thirty Three
 
 
 
När jag cyklade hem från jobbet i måndags tänkte jag "vad skönt att jag känner mig såhär pigg även fast jag har jobbat i 9,25 timmar. Måste vara att jag fått energi av att hänga på WOW". Satte mig på balkongen och försökte läsa Never let me go. Kom på mig själv med att somna flera gånger och nysa flertalet gånger. Tänkte att det är på grund av pollen i luften. På kvällen hade jag lite ont i halsen men tänkte att det var för att det varit torr luft på jobbet. Tänkte att det kommer vara bättre när jag vaknar. Det var det inte. Ringde in mig sjuk och drack kannor med varm blåbärssoppa och åt smörgås med gurka. Mamma retade mig för att jag låter som en elefant när jag snyter mig. När jag inte sov spelade jag Theme Hospital och såg på Winnie (dokumentär om Winnie Mendela på SVTplay) och Jag, Daniel Blake. Var (är) taggad på att programmet Kulturveckan har dragit igång igen på SVT men sparar avsnittet till idag. Idag mår jag lite bättre men är hemma idag också. Klarar av att svälja och andas för det gör inte lika ont i halsen. Är sugen på att äta spaghetti med tzatziki. Och se någon trevlig film (The Queen finns på SVTplay om ni vill ha tips). Senare i veckan ska jag ha vinafton (min examenspresent från ett gäng vänner) och gå på bröllop. Håller tummarna för att jag är återställd tills dess. Hoppas ni får en förträfflig vecka!
 
---
 
When I bicycled home from work on Monday, I thought "so nice that I'm not feeling totally tired even if I've been working for 9,25 hours. Have to be that I got energy from being at WOW". At home, I sat on the balcony trying to read Never let me go but noticed several times that I almost felt asleep and sneezed several times. Thought it was because of pollen in the air. In the evening, I felt ache in my throat but thought it was due to breathing dry air at work. And that it will be over after a good night sleep. It didn't help. Called me in sick and drank pots with blueberry soup and ate sandwiches with cucumber. My mother mocked me for sounding like an elephant when I cleaned my nose. When I didn't sleep, I played Theme Hospital and watched Winnie (a documentary about Winnie Mendela) and I, Daniel Blake. Was (am) excited over the new season start of Kulturveckan at SVTplay the same day. Today, I'm feeling better but stay at home today as well. Can manage to swallow and breathe since no more ache in my throat. Crave for spaghetti with tzatziki. And want to watch some nice film (one can watch The Queen at SVTplay right now). Later this week, I will have wine evening (min graduation gift from some friends) and go on a wedding. Holding my thumbs so I feel even better until then. Hope you'll have an awesome week!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0