Vecka Trettiotvå

2018-08-10 14:33:00
Veckorapport
 
Week Thirty Two
 
 
 
Hela veckan har snart gått. Jag är ledig från sommarjobbet i fyra dagar för att hänga på Way Out West. Är hemma nu en stund efter att ha sett filmen Amatörer (SÅ bra. Rekommenderar. 10/10), men ska snart iväg igen för att insupa mer musik, (cider,) och kanske en till film. De varnar för stormen i alla nyhetsappar jag har. Den kändes värre imorse. Annars denna vecka: har fått jobba över och börja tidigare. Och jobbat varje dag sedan förr-förra fredagen (förutom lördag då jag stack till Danmark.) För att det inte verkar finnas fler vikarier att ringa in vid sjukdom. De har redan fått kalla in personal som har semester. Då är det kris och kaos, mina vänner. De få dagar jag nu varit ledig märker jag hur det TÄR på orken. Fysiskt & mentalt. Låtsas att jag har energi för jag vet att det bara är en vecka kvar av sommarvikariatet. Och nu är det WOW och det är (ska ju vara) kul och härligt och fantastiskt. Så försöker låtsas inför folk men däckar när jag kommer hem. Och tror det lyser igenom ibland för jag har världens sämsta pokerface. Läser bok för att komma ner i varv och tittar på filmer som inte kräver så mycket tankeförmåga att hänga med i (UNDANTAG: såg I am not your negro häromdagen, finns på SVTplay just nu!). Har ofta ont i magen. Beror det på att jag råkar få i mig gluten när jag förbereder mackor eller matar någon med blåbärspaj på jobbet, eller för att jag är stressad? Det vet jag inte. Det jag vet är att det blåser ute och att jag hoppas ni får en fin helg nu.
 
---
 
Soon, this week has passed. I'm off from my Summer job for four days to be at Way Out West. I'm now home for a little time after watched the film The Amateurs (SO good. Recommend. 10/10), but soon I'll get back to consume more music, (cidre,) and maybe another film. Every news app I have warns about the storm. It felt worse this morning. Other things from this week: have worked overtime. And worked every day since last-last Friday (except for on Saturday when I escaped to Denmark). Because it seems as there are no more substitutes available. They have already been calling personal on vacation to come back to work. Then, it's a chrisis and chaos my friends. During the few days I've had off I notice how this is eating me. Physically and mentally. When with people, I'm pretending that I have energy but hitting the bed as soon as I'm home. Pretend since I know it's only one week of work left. And now it's WOW and it's (should be) funny and amazing and fantastic. Since I've the worst poker face in the world, I guess the tiredness sometimes shines through. Reading books to relaxe and watching films that doesn't need that much of my energy to get along in the story (EXCEPTION: watched I am not your negro the other day). Often, I've stomach ache. Is it due to that I consume gluten by accident at work when preparing sandwiches, or that I'm stressed? Don't know. What I do know is that it's windy outdoors and I hope that you will have a nice week-end.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0