Way Out West - LÖRDAGEN

2018-08-29 18:55:00
Kalas och festligheter
 
Way Out West - SATURDAY
 
 
 
Ingen festival utan lite regn, aight? Jag började min festivaldag med att ta mig till Capitol och blev pisseblöt på den lilla sträckan jag tillbringade utomhus. Mina byxor blev nästan transparenta. Men de torkade i biosalongen medan jag såg BlackKklansman, en film av Spike Lee och som jag var urpepp på att se. Och den var så bra. Har skrivit lite mer om den här. Sedan mötte jag upp Gürra och vi köpte en flaska vin.
 
---
 
No festival wihtout some rain, aight? I initiated my festival day by going to Capitol and got soaked from the small time I spent outdoors. My trousers almost got transparent. But they got dry in the cinema auditorium while I watched BlackKklansman, a film by Spike Lee and which I was super eager to watch. And it was so good. Have written more about it here. Later, I met Gürra and we went to buy a bottle of wine.
 
 
Det hade slutat regna och vi satte oss i gräset utanför festivalområdet. Titta så peppade! Woop woop.
 
---
 
It had stopped raining and we sat in the grass outside of the festival area. Look so stoked! Woop woop.
 
 
Vi hittade Gröpet och Felix.
 
---
 
We found Gröpet and Felix.
 
 
När vinet var slut gick vi in för att lyssna till Kamasi Washington. Experimentell jazz som gjorde sig bra på Azalea-scenen. Och titta så mycket sol! Hade gummistövlar och det kokade om fötterna. Så varmt. Så gött.
 
---
 
When the wine was finished we went inside to listen to Kamasi Washington. Experimental jazz which was very good. And look at all this sun! Wore rubber boots and my feet were boiling. So warm. So nice.
 
 
Vi gick över till den andra scenen för att lyssna på Krunis (Markus Krunegård, alltså). Wille och Felicia lyckades hitta oss i publikhavet. Så himla trevligt.
 
---
 
We went over to the other stage to listen to Markus Krunegård. Wille and Felicia managed to find us in the crowd. So very nice.
 
 
HAR NI SETT ETT SÅDANT FÄRGGLATT GÄNG NÅGON GÅNG? Skulle väl inte tro det.
 
---
 
HAVE YOU EVER SEEN SUCH A COLORFUL GANG? Didn't think so, right?
 
 
Och glada. Det är ju alltid en bonus. (Gürra, jag, och Wille är det förresten.)
 
---
 
And happy. That's always a bonus. (It's Gürra, me, and Wille by the way.)
 
 
Medan Little Jinder sjöng för fulla muggar gick vi och käkade. Max-burgare för tredje gången i rad. Men så nice att kunna få glutenfritt bröd OCH halloumi. You can't blame me. (Försökte fånga konfetti över ett publikhav med den här bilden men det gick inte så bra.)
 
---
 
While Little Jinder sang we went to eat. Max-burgers for the third day in a row. But so nice to be able to get glutenfree bread AND halloumi. You can't blame me. (Tried to catch confetti falling over a crowd with this images, but don't think it went that well.)
 
 
Mös till Fleet foxes.
 
---
 
Had a cosy time with Fleet foxes.
 
 
Där det började störtregna. Såklart. Blev plötsligt en mycket mer färggrann festival. Sedan gick jag, Wille & Felicia och drack cider/öl och diskuterade litteratur och byggnader (blir så när en hänger med arkitekter).
 
---
 
It started raining. Of course. Suddenly the festival became more colorful. Then, me, Wille & Felicia went to buy cidre/beer and discussed literature and buildings (which you can't avoid when hanging with architects).
 
 
Vi flydde undan regnet i Linnétältet där Mura Masa spelade.
 
---
 
We escaped the rain in Linnétältet where Mura Masa played.
 
 
Regnet ÖSTE ner utanför. Var så glad att jag var där jag var. I och för sig framförallt för att Mura Masa spelade. Men också för att jag inte blev mer blöt på en stund. Var väldigt opepp på att behöva gå ut senare. Vilket Wille & Felicia gjorde innan mig för att få bra platser långt fram till Arcade Fire.
 
---
 
The rain was pouring outside. Was so happy that I was where I was. Well, actually mainly because Mura Masa played. But also because I didn't have to got more soaked for a while. Was not eager to get outside later on. Which Wille & Felicia did to get a nice place close to the stage at the Arcade Fire's performance.
 
 
Sedan tog jag visst inga fler bilder från festivalen. Men följande skedde: jag diggade till och med sista låten och tog sedan mod till mig att gå ut i regnet. Lyckades hitta Frej, Gürra, Wille, och Felicia i Arcade Fire-publikhavet. Dansade några låtar tills Frej knackade mig på axeln och sa att det var dags att dra vidare. Vi hade ju tagit hand i att se Susanne Sundfør i Annedalskyrkan. Så vi gick dit dansandes genom festivalområdet. Tittade på musikvideor medan vi väntade. Sundførs framträdande var väldigt stämningsfullt och fint och det blev ett stillsamt avslut på denna festivalomgång. Tack och hej.
 
---
 
Apparantely, I didn't take any more photos from this festival. But following happened: I was digging until the very last song and then manage to get myself together and went out in the rain. Managed to find Frej, Gürra, Wille, and Felicia in the crowd to Arcade Fire. Danced to some songs until Frej patted me on my shoulder and it was time to move on. We had shaked hand on watching Susanne Sundfør in Annedalskyrkan. So we went there by dancing thrrough the festval area. Watched music videos while waiting for Sundfør. Her performance was very moving and nice and it was a sedately ending of this festival. Thanks, bye.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0