WOW 2018, fredag

2018-08-16 10:12:16
Kalas och festligheter
 
WOW 2018, Friday
 
 
 
På fredagen började jag med att åka ner till Hagabion efter frukost. Det var stormigt ute och öppetiden för festivalområdet sköts fram. Men det behöver inte WOW-bion bry sig om.
 
---
 
I began Friday by going to Hagabion after breakfast. It was stormy and the opening hour for the festival area was postponed. But the WOW-cinema doesn't have to care about that.
 
 
Jag såg Amatörer. Filmen regisserad av Gabriela Pichler (och manus av Jonas Hassen Khemiri) och som jag varit pepp på att få se hela våren. Den var förbaskat bra! Se den bara.
 
---
 
I watched The Amatuers. The film directed by Gabreila Pichler (and script by Jonas Hassen Khemiri) and which I've been longing to see during the entire spring. It was damn good! Just watch it.
 
 
Senare mötte jag upp detta glada gäng utanför festivalområdet. Tove, Gürra, Erik, Frans, jag, och My. Vi drack upp Toves skumpa och peppade.
 
---
 
Later, I met this happy gang outside the festival area. Tove, Gürra, Erik, Frans, me, and My. We finished Tove's champagne and was excited.
 
 
Vi gick vidare till ölområdet och lyssnade på Timbuktu med Damn! på håll. Jag och Erik delade gamla Kungälvsminnen då vi upptäckte att båda var därifrån. Vi drack upp vår dricka och ställde oss i publikhavet till Fricky (och andra rappare från Umeå).
 
---
 
We went further to the beer area and listened to Timbuktu and Damn! from there. Me and Erik shared memories from Kungälvs since we discovered both of us were raised there. We finished our drinks and stood in the audience to Fricky (and other rappers from Umeå).
 
 
Vidare. Till Dungen. Köpte drink och hittade dessa glada på dansgolvet. Konda, Hanna, och Gröpet. Fantastiskt.
 
---
 
Further. To Dungen. Bought a drink and found these happy ones at the dance floor. Konda, Hanna, and Gröpet. Fantastic.
 
 
Lilly Allen gick upp på scen. Vi ställde oss i publiken.
 
---
 
Lilly Allen entered the stage. We were in the audience.
 
 
Jag fick en klapp på axeln. Vände mig om. Där stod denna kvinna och var glad över att någon mer än hon hade valt att ha pyjamas på sig en dag som denna, haha. Älskar't! Gürra fick föreviga det (med klassiska fingret-över-linsen, haha).
 
---
 
Someone patted me on my shoulder. I turned around. It was this woman who was super glad that someone more than her had chosen to wear pyjamas on a day like this, haha. Love it! Made Gürra take a photo (with the classic finger-over-the-lens, haha).
 
 
Efter att ha käkat Max-burgare för andra dagen i rad kollade/lyssnade vi på M.I.A. Som hade det coolaste uppträdandet. Dansade till Bad Girls och Paper planes. Det var fett.
 
---
 
Ate Max-burger for the second day in a row, and then watched at / listened to M.I.A. Who had the coolest performance. Danced to Bad Girls and Paper Planes. It was awesome.
 
 
Vi tittade på Fever Ray från öltältet. Sedan splittrade vi gruppen och jag följde med Erik och Frej till Kendrick Lamars scen (efter att nästan ha tappat bort dem i toalettkön). Frej och jag slog i hand att se Susanne Sundfør istället för Arcade Fire på lördagen - så då var det bestämt. Jag fick dansa och sjunga till HUMBLE., Money trees, King Kunta, och DNA. Så jag var himla nöjd.
 
---
 
We watched Fever Ray from the beer area. Then, our group was splitted and I followed Erik and Frej to Kendrick Lamar's stage (after almost losing them in the toilet queue). Frej and me made a pinky to watch Susanne Sundfør instead of Arcade Fire on Saturday - and then it was decided. I got to dance and sing to HUMBLE., Money Trees, King Kunta and DNA. So I was totally satisifed.
 
 
Vi hämtade upp Eriks kompis Nils och tog en knôkfull språvagn till Bananpiren. Jag höll precis på att inte komma med men en gosse gick av så jag tog hans plats. Puh.
 
---
 
We met Erik's friend Nils and catched a very crowded tram to Bananpiren. I almost didn't catch it but a guy stepped off so I took his place. Pew.
 
 
Jag hade världens kval. Se Parham eller Studio Barnhus? Funderade länge. Till slut: den långa kön till Parham avgjorde det hela och vi dansade en stund till Studio Barnhus.
 
---
 
I had a hard time to decide. Watch Parham or Studio Barnhus? Gave it a long thought. In the end: it was decided by the long queue to Parham and we danced to Studio Barnhus for a while.
 
 
Tills Frej tröttnade och vi gick över till att se Grant istället. Som vi inte hade koll på. Men tyckte var superb. Kvällens turlott! Sedan hade vi allsång med Hello Saferide-låtar på spårvagnen hem. Fantastiskt.
 
---
 
Until Frej was tired of it and we instead watched Grant. Who we hadn't listened at that much. But she was superb. Later, on the tram home, we had sing-a-long with Hello Saferide songs. Fantastic.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0