Första december

2018-12-01 16:15:00
Allmänt
 
December first
 
 
 
Första december idag. Så igår pyntade jag lägenheten. Tog fram alla kartonger med tomtar och änglar och glöggmuggar och ljusstakar och julkulor. Tände ljus när jag var färdig och tittade på senaste avsnittet av Så mycket bättre. Grät när Linnea Henriksson framförde Den stora dagen. 
 
---
 
December first today. So yesterday, I decorated the apartment. Got all the boxes with santas and angels and glögg cups and candleholders and Christmas bulbs. Lighted the candles when I was ready and watched the latest episod of Så mycket bättre. Cried when Linnea Henriksson performed Den stora dagen.
 
 
Tillbaka till pyntandet! Såhär ser det ut i köksfönstret. Imorgon ska jag tända första adventsljuset och dricka glögg.
 
---
 
Back to the decorations! It looks like this in my kitchen window. Tomorrow, I will light the first candle out of four and drink glögg.
 
 
Men drack glögg även igår (och idag, hehe). Det här är min favorit hittills. Tyvärr inte ekologisk, men så sjukt god! Chili och choklad är en sådan himla bra kombo. Idag drack jag saffransglögg jag köpt på systembolaget. Den var okej. Hade velat testa årets glögg med limoncello-smak, men den var redan slutsåld. :o
 
---
 
Drank mulled wine also yesterday (and today, hehe). This is my favorite so far. Unfortunately not organic, but so very good! Chili and chocolate is a very good mix. Today, I drank alcoholic mulled wine with saffran. It was okay. Had wanted to try the mulled wine of the year with taste of limoncello, but it was already sold out. :o
 
 
En av mina fyra hyacinter har slagit ut. När jag köpte dem fick jag höra att de blå luktar mest. Tycker inte den rosa luktar så mycket alls än. Hoppas på att de blåa slår ut snart.
 
---
 
One of my four hyacinths is blooming. When I bought them, they said that the blue ones scents the most. Don't think the pink scents that much. Hope the blue ones will bloom soon.
 
 
Har ingen julgran. Men ett ljusträd som får agera julgran varje år. Passar mig mycket bra. Har hängt upp alla mina julkulor. Lagom många. Minns från min barndom att jag tyckte att de äppelformade kulorna det var de finaste i min mormors gran och när mamma hängde upp dem ovanför dörrkamrarna hemma. Har fått två själv nu av mamma. Mycket fint. 
 
---
 
I don't have a christmas tree. But a tree with lights instead. It fits me very well. Have decorated it with all my bulbs. Remember from my childhood that I always liked the apples best in my grandmothers tree and in my parents house. Have now got two myself from my mother. Very nice.
 
 
På hyllan ovanför skrivbordet står de flesta av mina tomtar och änglar och grisar. Spanar ut över rummet. Det var allt för nu. Ikväll är min plan att dricka mer glögg och dansa. Är mycket pepp på detta. Ha en fin helg!
 
---
 
Most of my santas and angles and pigs are standing on the shelf above my desk. Looking out in the room. That was all for now. Tonight, my plans are to drink more glögg and dance. Am very stoked about this. Have a nice week-end!
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Så fint!

2018-12-01 @ 16:36:05

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0