Kvällen då vi väntade på bØf-19 att bli till

2018-12-18 19:31:20
Kalas och festligheter
 
The evening when we waited for bØf-19 to be elected
 
 
 
En kväll förra veckan. Då hängde ett gäng gamla bØf:are, mig själv inkluderat, i sektionslokalerna och väntade på att bØf-2019 skulle väljas in. Jag hade tänkt stanna till senast kl. 21. Jag var hemma halv ett. Så kan det gå! Nu kikar vi på hur kvällen såg ut genom min mobilkamera.
 
---
 
An evening last week. Old bØf:ers, myself included, hanged in the student premises and waited for bØf-2019 to be elected. I had planned to stay no longer than until 9 pm. I went to bed at 0:30 am. So it goes. Let's take a look at this evening through my camera phone.
 
 
Jag och Størm lagade mat medan andra var på sektionsmötet eller slöade (hehe). Vi satte på gamla goa låtar från 70-talet och hade gitarrsolon medan maten kokade. Bambi hade bestämt att vi skulle göra en linsgryta med ris till. Jag tog inte ansvar för riset för allas bästa. Lyckades bränna vid grytan istället. Oops.
 
---
 
Me and Størm cooked the dinner while others were at the meeting or loafed around (hehe). We put on some old songs from the seventios and performed guitar solos while cooking. Bambi had ordered a lentil stew and rice. I took no responsiblity for the rice for the good of all. Managed to burn the stew instead. Oops.
 
 
bØf-15 firade att de hade fyraårs-jubileum. Och att alla sju av dem var närvarande. För oss i bØf-14 var det fem år sedan vi bli invalda. Fem år sedan! Tiden går. Det gör den sannerligen.
 
---
 
bØf-15 celebrated four yers. And that they all seven peeps were present. For me, it was five years since me and bØf-14 was elected. Five years ago! Time passes. It certainly does.
 
 
Lova hade med sig ett kul men stressigt spel vi spelade medan vi väntade på att mötet skulle lida mot sitt slut. Det gällde att lägga samma symbol som redan var lagd.
 
---
 
Lova had brought a funny but stressful game which we played while waiting for the meeting to end. One had to place the same symbol as was already laid on the table.
 
 
GLASS! HATT! SKOR! SKOR! BOLL! HATT! Skrek vi.
 
---
 
ICE CREAM! HAT! SHOES! SHOES! BALL! HAT! We screamed.
 
 
Lova gav mig en fin krans att ha under kvällen. Ja, tack. Väntade ännu lite till med Størm, Pigge, och Limes. Sjöng accapella på låtar av Queen och från Lejonkungen. Och jag låtsades att jag överhuvudtaget kunde sjunga och träffa rätt toner.
 
---
 
Lova gave my a wreath to wear during the evening. Yes, please. Waited a little longer with Størm, Pigge, and Limes. Sang accapella on songs by Queen and from the Lion king. And I pretended that I can sing at all.
 
 
Alltid lika peppigt att stå här och vänta. I rummet till höger satt de. De nyinvalda bØf:arna.
 
---
 
Always as funny to stay here and wait. The freshly elected bØf was in the room to the right.
 
 
Snart så! Rusar vi in och haffar de nytillkomna.
 
---
 
Soon! We rush in and grab the new ones.
 
 
Som vanligt hann bØf-ordförande tillbaka först. Börjar bli tradition nu. Kanske är det bara vi (jag?) som ens tycker det är viktigt. Men här är vi! Jag, Moa, Bøøm, Bastian, och Mauritz.
 
---
 
As usual, the bØf-presidents came back first. It's a tradition now. Maybe it's only us (me?) who even think it's important. But here we are! Me, Moa, Bøøm, Bastian and Mauritz.
 
 
Mauritz var finklädd i frack och allt. Fint skare va! Vi hade sittning som sig bör. Det dansades. Som sig bör. Jag dansade själv för att jag var den enda från mitt bØf i närheten och jag var trött och ville hem. Så trött att jag nog glömde bort halva dansen. Så kan det gå!
 
---
 
Mauritz even wore a tailcoat. Nice. We had a dinner party as usual. And we danced. As usual. I danced our dance by myself since no one else from my year was around and I was tired and wanted to go home. So tired that I think I forgot half of the dance. So it goes!
 
 
En sista grej från en annan kväll: vi i Styret-2015 träffades hemma hos mig och käkade tacos. Vi är ganska bra på att ses får jag ändå säga. Skrattade åt gamla minnen (så skönt att en kan skratta åt en del såhär i efterhand) och pratade om livet i största allmänhet. Vi grattade Amanda som hade fyllt år och drack glassdrinkar med malibu och tequila. Bra kväll!
 
---
 
A last thing from antother evening: we in the board of 2015 gathered at my place to have tacos. We are pretty good on see each other I would say. Laughed at old memories (so nice that we can laugh at some incidents) and talked about life in general. We celebrated Amanda's birthday and drank ice cream dirnks with malibu and tequila. A good evening!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0