Tryffelpolenta med rotfrukter, Shoplifters, och gott nytt år!

2018-12-31 12:31:00
Min Dag
 
Truffle polenta with root vegetables, Shoplifters, and Happy new year!
 
 
 
Hej hej hej från nyårsafton. Hoppas du får en trevlig afton. Vare sig du firar med många, någon, eller själv. Firar hemma, på jobbet, eller utomlands. Eller inte alls. Det är bara en dag om året och en gör precis som en vill! Såklart. Tänkte vi kunde ta en titt på min sista helg på det här året. Har mest skrotat hemma och spelat the sims, men utöver det:
 
---
 
Hi hi hi from New Year's Eve. I hope your evening will be nice. Whether you celebrate with many, someone or yourself. At home, at work, or abroad. Or not all. It's just one day of the year and one do exactly as one want. Of course. Thought we could take a look at my last week-end of this year. Mostly, I've been at home playing The sims, but apart from that:
 
 
I LÖRDAGS provlagade vi huvudrätten till nyår hemma hos mig. Jag, My, Hanna, och Simon hackade rotfrukter och rörde om i polentan. De jag ska fira med i år har delat upp alla arbetsmoment och inköp mellan varandra, och det är så himla skönt att bara kunna fokusera på att laga huvudrätten och att det andra bara löser sig, av andra.
 
---
 
On SATURDAY, at my place, we test cooked the main dish for New Year. Me, My, Hannna, and Simon chorpped  root vegetables and stirred the polenta. We have divided all the work task between the people I will celebrate this year. So nice to only focus on the main dish, and that everything else will be solved, but by other peeps.
 
 
Provsmakade också, såklart. Det blev finfint. Lite småjusteringar bara så kommer det bli perf.
 
---
 
Tasted as well, of course. It was good. Some small adjustment and it will be perfect.
 
 
I SÖNDAGS (igår!) storhandlade vi all mat. Jag har börjat använda min gamla bruna jacka igen. Den är supergammal. Tror jag köpte den på högstadiet eller början på gymnasiet. Den har spruckit lite på sina ställen, men tänker att antingen ser det lite charmigt ut eller så får jag laga det.
 
---
 
On SUNDAY (yesterday!) we went grocery shopping. I've started to use my old brown jacket again. It's super old. Think I bought it when I went to junior high or high school. It's teared up insome places, but I think maybe it's charming or I have to fix it somehow.
 
 
Och så har jag ju spelat Sims! Bygger hus. Blev ganska nöjd med detta. Googlade dock för inspiration, så jag har inte kommit på det själv. Tänkte göra ett inlägg någon gång nästa vecka om mina hus och min familj jag spelar med.
 
---
 
And I've been playing The sims! Building houses. Pretty pleased with this house. Though, I googled for inspiration and didn't come up with the idea myself. Thought I would create a post about my houses and family next week.
 
 
På kvällen gick jag och Gürra på bio. Vi såg på Shoplifters som har blivit superhyllad och vunnit Guldpalmen. Jag ville aldrig att den skulle ta slut, utan bara få följa med familjen (eller vad en ska kalla dem) i deras vardag. Det om något är ett gott betyg. Se den om ni kan!
 
---
 
In the evening, me and Gürra went to the cinema. We watched Shoplifters which have been prised and won the Cannes Palm d'or award. I never wanted it to end. Wanted to follow the family (or what one should call them) in their every day. That's a good mark. Watch it if you can!
 
 
Idag, självaste NYÅRSAFTON. Gick upp rätt tidigt för att jag gillar att göra det men kroppen vaknar inte av sig själv nu när det är så mörkt ute, utan jag behövde sätta på ett alarm. Vandrade ner till språvagnarna medan det höll på att ljusna.
 
---
 
Today, on NEW YEAR'S EVE. Got up early since I like it that way. My body doesn't wake up by itself that early when it's so dark outside, and I had to put on an alarm. Walked down to the trams while it started to clear up. 
 
 
Folktomt. Folk kanske är rimliga och tar sovmornar om de kan.
 
---
 
Empty. Maybe people are reasonable and sleep the morning in when they can.
 
 
Simmade några längder. Som varje nyårsafton. Men det blev färre än jag tänkt. En man framför mig nös RAKT UT i vattnet och jag tänkte åh nej det här tänker jag inte vara med om. Simmade till närmsta stege och gick upp. Kompenserade med att tillbringa mer tid i bastun.
 
---
 
Swam some lengths. Like every New year. But fewer than I had planned. A man in front of me sneezed RIGHT INTO the water and I thought hell no this is not for me. Swam to the closest ladder and got up. Compensated be spending more time in the sauna.
 
 
Årets sista väder. Grått. Dimmigt. Småregnigt.
 
---
 
The last weather fo the year. Foggy. Drizzle.
 
 
Ska käka lunch, packa och kanske vila lite innan jag blir upphämtad. Fasen, nös precis. Vill inte bli sjuk. I år ska jag hänga med ett större gäng vid en bastu och käka god mat och jag tror det kan bli riktigt trevligt. Ha det gött hej så ses vi nästa år! Gott nytt år.
 
---
 
Will have lunch, pack, and maybe get some rest before they pick me up. Oh no, just sneezed. Don't want to get sick. This year, I will be with a larger group of peeps by a sauna and eat nice food and I think it will be really nice. Good bye, see you next year! Happy new year.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0