Två jobboutfits från veckan

2018-12-15 17:17:00
Kläder och skor och så Min Dag
 
Two job outfits from this week
 
 
 
I torsdags var det luciadagen och jag firade genom att se på elever i andra klass sjunga för oss på skolan där jag jobbar just nu. Dagen till ära bar jag min rödare byxdress och tomteluva. Frös aldrig om huvudet på hela dagen.
 
---
 
On Thursday, it was Lucia Day which I celebrated by watch second graders sing for us at the school where I currently work. Wore my reddest jumpsuit and a santa hat in honor of the day. My head was never cold this day.
 
 
Igår fredag serverades det Nobellunch på skolan för att fira Nobeldagen i efterskott. De som ville fick ta på sig finare kläder.Och jag är ju inte den som är den som inte gillar att klä upp sig. På med glittrigaste byxdressen och kavaj. Det var en väldigt bra outfit att spela fotboll i upptäckte jag. På kvällen gick jag på afterwork med jobbet, vilket var väldigt kul. Är ju egentligen bara vikarie på skolan, men har varit där ganska mycket och jag fick jättegärna följa med. Kanske drack en cider eller två mer än jag hade tänkt. Hade supertrevligt hursomhelst. Det här arbetsgänget är så fina, roliga, och snälla. Fick komplimanger om att jag gör ett bra jobb och har levt på det hela dagen idag. Ge mer pepp till och lyft era kollegor dagligen är ett tips jag vill ge er såhär innan jul när många kanske behöver det lite extra. ♥
 
---
 
On Friday, we were served Nobel lunch at school to celebrate the Nobel day. The ones who wanted suited up. And I'm not the one that doesn't like to dress up. Wore my most glittery jumpsuit and a jacket. I discovered that this outfit worked perfectly to wear when playing football. In the evening, I joined an afterwork which was so much fun. Am just a supply teacher, but I've been working for some time at that perticular school and they told me I could join. Maybe drank one or two more cider than planned. Had a good time, anyhow. This group of colleagues are so nice, funny, and kind. They gave me compliments for my work and this made me happy old day long. Give more compliments to your colleagues on a daily basis. A tip from me now when it's soon is Christmas and there might be some that need it the most. ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0